REGULAMIN NAGRODY AKLAUD
1. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej oraz Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie w trosce o:
powołały w 2014 r. doroczną nagrodę Akademicki Laur Dziennikarski (AKLAUD).
2. Nagroda przyznawana jest osobom łączącym pracę w mediach z aktywnością akademicką, w dwóch kategoriach: AKLAUD i AKLAUD MŁODYCH. Kapituła Nagrody może przyznać także wyróżnienia.
3. Laureat nagrody otrzymuje statuetkę AKLAUDA oraz dyplom.
4. Termin i miejsce ogłoszenia wyników oraz wręczenia nagrody są ustalane corocznie przez Kapitułę nagrody i podawane do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.aklaud.umcs.pl.
5. Kapitułę nagrody Akademickiego Lauru Dziennikarskiego stanowią:
W obradach Kapituły z głosem doradczym mogą wziąć udział laureaci Nagrody.
6. Członkowie Kapituły mogą złożyć rezygnację z udziału w pracach Kapituły w formie pisemnej na ręce Sekretarzy, drogą elektroniczną na adres aklaud@umcs.pl lub drogą pocztową: Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS, ul. Głęboka 45, 20-612 Lublin (z dopiskiem „AKLAUD”).
7. Skład Kapituły może zostać rozszerzony o przedstawicieli innych szkół wyższych regionu lubelskiego, które prowadzą kwalifikowane studia z zakresu komunikowania społecznego, mediów i dziennikarstwa. Inne szkoły wyższe mogą wnioskować o współuczestnictwo w pracach Kapituły pisemnie, składając wniosek na ręce Sekretarzy, drogą elektroniczną na adres aklaud@umcs.pl lub drogą pocztową: Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS, ul. Głęboka 45, 20-612 Lublin (z dopiskiem „AKLAUD”). Decyzje o współpracy z innymi szkołami wyższymi są podejmowane przez Kapitułę zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków, w głosowaniu tajnym. W przypadku oddania równej liczby głosów za oraz przeciw, decydujący głos ma Przewodniczący.
8. Pracami Kapituły kieruje Przewodniczący, wspierany przez Sekretarzy. Przewodniczący i Sekretarze są wybierani spośród członków Kapituły zwykłą większością głosów.
9. Członkowie Kapituły uczestniczący w jej pracach nie otrzymują wynagrodzenia.
10. Kapituła prowadzi stronę internetową www.aklaud.umcs.pl dbając o promocję, dokumentację prac oraz popularyzowanie idei nagrody, laureatów i misji instytucji założycielskich.
11. Nominacje do nagrody mogą zgłaszać członkowie Kapituły, wykładowcy i organizacje studenckie Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Politechniki Lubelskiej, Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, a także redakcje mediów akademickich i lokalnych oraz stowarzyszenia dziennikarskie działające na terenie Lubelszczyzny.
12. Nominacje wraz z uzasadnieniem można składać do końca kwietnia danego roku na piśmie na ręce Sekretarza, drogą elektroniczną na adres aklaud@umcs.pl lub drogą pocztową: Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS, ul. Głęboka 45, 20-612 Lublin (z dopiskiem „AKLAUD”). Nominacje złożone po dacie, o której mowa powyżej, nie będą rozpatrywane.
13. O przyznaniu nagrody we wszystkich kategoriach decyduje Kapituła. Decyzje są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków, w głosowaniu tajnym. Każdy członek Kapituły może oddać jeden głos podczas głosowania w każdej z kategorii. W przypadku oddania równej liczby głosów na kilka nominacji w danej kategorii, decydujący głos ma Przewodniczący.
14. Z obrad Kapituły sporządza się protokół.
15. Udział potencjalnych sponsorów upubliczniany jest podczas gali i w ewentualnych publikacjach wydawanych pod auspicjami Kapituły nagrody AKLAUD.
16. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z organizacją prac Kapituły oraz przyznaniem nagrody AKLAUD jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej z siedzibą w Lublinie (20-031), przy pl. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Przekazane Kapitule dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu organizacji i wręczenia nagrody AKLAUD, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora, tzn. wręczenie nagrody AKLAUD. Zbierane dane będą przetwarzane w okresie niezbędnym do wyłonienia laureatów i wręczenia im nagród, nie będą podlegały rozpowszechnieniu ani profilowaniu, nie będą o nie również podejmowane żadne zautomatyzowane decyzje. Osoba, której dotyczą dane ma: (1) prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; (2) prawo do sprzeciwu co do przetwarzania danych; (3) prawo do przenoszenia danych oraz odwołania zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie, co będzie skutkowało wykluczeniem możliwości ubiegania się o nagrodę AKLAUD; (4) prawo złożyć skargę dotyczącą sposobu przetwarzania danych do organu nadzorczego.
17. Prawa autorskie do referatów i publikacji z imprez towarzyszących gali pozostają przy ich twórcach, z zaznaczeniem wkładu organizatora, tj. Kapituły nagrody AKLAUD, oraz z podaniem daty i miejsca ich prezentacji.
18. Regulamin nagrody może ulegać zmianom. Decyzje o modyfikacjach regulaminu są podejmowane przez Kapitułę zwykłą większością głosów, i w terminie 7 dni podawane do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.aklaud.umcs.pl. W przypadku oddania równej liczby głosów za oraz przeciw zmianom, decydujący głos ma Przewodniczący.
19. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy prawa powszechnego.
Lublin, 7 października 2023 r.
Rozszerzenie Kapituły Nagrody AKLAUD, Lublin 4 kwietnia 2025 r.