Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Przygotowanie konceptu nowej marki i jej strategii pozycjonowania polegałoby na realizacji takich zadań, jak:
- analiza wybranych elementów otoczenia;
- przygotowanie strategii marki i sposobu jej pozycjonowania (m.in. segment docelowy, korzyści z zakupu, wyróżniki, osobowość marki, wartości, esencja marki itd.);
- opracowanie architektury marki (np. zależności pomiędzy liniami produktowymi, sposoby ewentualnego rozszerzania marki);
- opracowanie identyfikatorów marki (np. zaproponowanie nazwy marki, wybór sloganu, koncepcja logo, wybór charakterystycznych elementów graficznych, koncepcja opakowania itp.);
- zarys strategii komunikacji marki (np. zarys kampanii wprowadzającej markę na rynek, sugestie co do wyboru kanałów komunikacyjnych, tzw. constanse promocyjne itp.).
Przygotowany koncept marki wymagałby przetestowania (np. w trakcie badań fokusowych).
Przygotowanie rebrandingu istniejącej marki polegałoby na realizacji m.in. następujących zadań:
- analiza aktualnej pozycji marki i sposobu jej pozycjonowania;
- analiza identyfikatorów marki (np. logo) i architektury marki;
- modyfikacja strategii marki i sposobu jej pozycjonowania, której celem byłoby zwiększenie wartości dla klientów;
- przeprojektowanie lub zmiana logo i/lub innych elementów systemu identyfikacji wizualnej);
- opracowanie zarysu strategii komunikacji marki.
Przygotowanie strategii komunikacji marki obejmowałoby m.in.:
- analizę wybranych elementów otoczenia;
- analizę dotychczasowej polityki komunikacji marketingowej;
- przygotowanie zarysu strategii marki i sposobu jej pozycjonowania / modyfikacja aktualnej strategii marki;
- wybór grup docelowych komunikacji marketingowej;
- ustalenie celów komunikacji;
- wybór form i narzędzi komunikacji.