Studia Niestacjonarne drugiego (magisterskie) stopnia Dla kogo jest ten kierunek? Studia na kierunku Nowe media są unikatowe w skali regionu i stanowią odpowiedź na oczekiwania studentów oraz zapotrzebowanie rynku pracy. Są doskonalą ofertą dla osób, które interesują się nowymi mediami, komunikacją wizerunkową, marketingiem lub planują pracę związaną z aktywnością w mediach społecznościowych, W programie studiów znajdziecie zajęcia o charakterze praktycznym, nakierowane na rozpoznanie specyfiki działalności w nowych mediach i nabycie niezbędnych na rynku pracy kompetencji związanych z brandingiem, komunikacją online, językiem mediów cyfrowych, content marketingiem, kampaniami PR w sieci. Poznacie techniki kreowania wizerunku i zasady tworzenia tekstów dostosowanych do specyfiki nowych mediów. Odkryjecie mechanizmy funkcjonowania w społeczeństwie sieciowym oraz będziecie rozpoznawać przejawy dezinformacji. Studia oferują dwie specjalności do wyboru:
Podczas zajęć warsztatowych dla specjalności nauczycie się m.in. projektowania marki produktu i usług, desing communication, komunikacji wizualnej, storytellingu, copywrittingu, marketingu interaktywnego, influencer marketingu. „Nowe media” to idealny wybór dla osób, które interesują się ewolucją komunikacji medialnej i problematyką przemian społeczeństwa cyfrowego. Rosnące zapotrzebowanie na specjalistów, którzy potrafią trafnie rozpoznawać, diagnozować i analizować trendy oraz kierunki rozwoju nowych mediów stanowi główną przesłankę do podjęcia studiów o innowacyjnym charakterze. Zdobyte kwalifikacje będziecie mogli wykorzystać w biznesie, marketingu, polityce, kulturze i administracji. W trakcie studiów możecie zdobyć kompetencei uznawane za najbardziej pożądane na rynku pracy – w świetle raportów, kluczowego znaczenia nabierają obecnie umiejętności w obszarze rozwoju nowych mediów, których nie da się zastąpić sztuczną inteligencją, a więc komunikacji online, myślenia kreatywnego oraz logicznego rozumienia i rozwiązywania złożonych problemów zachodzących w rzeczywistości wirtualnej. Nowatorstwo oferowanego programu uwzględnia najnowsze trendy globalne i jest spójne ze standardami kształcenia w europejskich uniwersytetach. Kierunek umożliwia nabycie wiedzy w zakresie nowych mediów, zrozumienia dynamicznego procesu wirtualizacji rzeczywistości, zintensyfikowanego w wyniku pandemii Covid -19, uczy trafnie analizować, definiować, identyfikować i prognozować procesy i zjawiska zachodzące we współczesnym społeczeństwie cyfrowym. Po ukończeniu studiów Absolwent kierunku nowe media będzie mógł podjąć zatrudnienie w działach komunikacji społecznej instytucji, przedsiębiorstw czy organizacji w sektorach: publicznym, prywatnym, pozarządowym. W przypadku posiadania specjalizacji w innej dziedzinie lub prowadzenia własnego biznesu pozyska i udoskonali kompetencje niezbędne do kreowania i komunikowania marki, a także pozna nowoczesne narzędzia z zakresu komunikacji wizerunkowej oraz działalności zawodowej w mediach społecznościowych. Odnajdzie się na rynku pracy w różnorodnych funkcjach i branżach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako:
Możliwości rozwoju: w trakcie studiów będziecie mogli rozwijać swoje umiejętności poprzez:
Informacja o kierunku w IRK |