Nowe media

Studia Niestacjonarne drugiego (magisterskie) stopnia

Dla kogo jest ten kierunek?

Studia na kierunku Nowe media są unikatowe  w skali regionu i  stanowią odpowiedź na oczekiwania studentów oraz zapotrzebowanie rynku pracy.

Są doskonalą ofertą dla  osób, które interesują się nowymi mediami, komunikacją wizerunkową, marketingiem lub planują pracę związaną z aktywnością w mediach społecznościowych,

W programie studiów znajdziecie zajęcia o charakterze praktycznym, nakierowane na rozpoznanie specyfiki działalności w nowych mediach i nabycie niezbędnych na rynku pracy kompetencji związanych z brandingiem, komunikacją online, językiem mediów cyfrowych, content marketingiem, kampaniami PR w sieci. Poznacie techniki kreowania wizerunku i zasady tworzenia tekstów dostosowanych do specyfiki nowych mediów. Odkryjecie mechanizmy funkcjonowania w społeczeństwie sieciowym oraz będziecie rozpoznawać przejawy dezinformacji.

Studia oferują dwie specjalności do wyboru:

  • komunikacja wizerunkowa
  • social media

Podczas zajęć warsztatowych dla specjalności nauczycie  się m.in. projektowania marki produktu i usług, desing communication, komunikacji wizualnej, storytellingu, copywrittingu, marketingu interaktywnego, influencer marketingu.

„Nowe media” to idealny wybór dla osób, które interesują się ewolucją komunikacji medialnej i problematyką przemian społeczeństwa cyfrowego. Rosnące zapotrzebowanie na specjalistów, którzy potrafią trafnie rozpoznawać, diagnozować i analizować trendy oraz kierunki rozwoju nowych mediów stanowi główną przesłankę do podjęcia studiów o innowacyjnym charakterze. Zdobyte kwalifikacje będziecie mogli wykorzystać w biznesie, marketingu, polityce, kulturze i administracji.


W trakcie studiów możecie zdobyć  kompetencei uznawane  za najbardziej pożądane na rynku pracy – w świetle raportów, kluczowego znaczenia nabierają obecnie umiejętności w obszarze rozwoju nowych mediów, których nie da się zastąpić sztuczną inteligencją, a więc komunikacji online, myślenia kreatywnego oraz logicznego rozumienia i rozwiązywania złożonych problemów zachodzących w rzeczywistości wirtualnej.  Nowatorstwo oferowanego programu uwzględnia najnowsze trendy globalne i jest spójne ze standardami kształcenia w europejskich uniwersytetach.  Kierunek umożliwia nabycie wiedzy w zakresie nowych mediów, zrozumienia dynamicznego procesu wirtualizacji rzeczywistości, zintensyfikowanego w wyniku pandemii Covid -19, uczy trafnie analizować, definiować, identyfikować i prognozować procesy i zjawiska zachodzące we współczesnym społeczeństwie cyfrowym.

Po ukończeniu studiów  Absolwent kierunku nowe media będzie mógł podjąć zatrudnienie w działach komunikacji społecznej instytucji, przedsiębiorstw czy organizacji w sektorach: publicznym, prywatnym, pozarządowym. W przypadku posiadania specjalizacji w innej dziedzinie lub prowadzenia własnego biznesu pozyska i udoskonali kompetencje niezbędne do kreowania i komunikowania marki, a także pozna nowoczesne narzędzia z zakresu komunikacji wizerunkowej oraz działalności zawodowej w mediach społecznościowych.

Odnajdzie się na rynku pracy w różnorodnych funkcjach i branżach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako:

  • doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw;
  • doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach;
  • specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych w nowych mediach;
  • pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations;
  • pracownik działów marketingowych różnych organizacji i firm;
  • trener kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami;
  • specjalista z zakresu komunikacji wizerunkowej;
  • specjalista zarządzania mediami społecznościowymi;
  • copywriter i content writer.

Możliwości rozwoju:

w trakcie studiów będziecie mogli rozwijać swoje umiejętności poprzez:

  • zajęcia ze specjalistami posiadającymi doświadczenie w obszarze social mediów i komunikacji wizerunkowej
  • działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance” i „Consensus” oraz TV UMCS i Akademickie Radio Centrum);
  • spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi, reklamy, mediów i kultury;
  • rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych: Studenckie Koło Dziennikarskie ; Koło Naukowe Medialno-Popkulturowe "Produktywni"Koło Naukowe Public Relations ; Koło G 45- szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS;
  • programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST)

Informacja o kierunku w  IRK