Nagroda dla dr Katarzyny Stasiuk

Książka „Psychologia konsumenta” autorstwa dr Katarzyny Stasiuk z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej i prof. Dominiki Masion z Uniwersytetu Warszawskiego została nagrodzona tytułem najlepszej książki polskiego autora w IV edycji Konkursu Książka dla Trenera organizowanego przez Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu.

Książka wyjaśnia zachowania związane z nabywaniem i korzystaniem z produktów oraz usług odwołując się do zasad znanych z psychologii. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na pytania:

  • jak dźwięki, zapachy, bodźce smakowe i dotykowe mogą wpływać na wybory konsumentów?
  • jakie potrzeby kryją się za sięganiem po luksusowe produkty?
  • czy konsumenci są świadomi motywów, które kierują ich decyzjami?
  • czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością?

Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z trzech punktów widzenia:

  • klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),
  • analiza nieuświadamianych aspektów motywacji i decyzji konsumenckich,
  • perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.

Książka sięga do najnowszej literatury naukowej polskiej i zagranicznej oraz licznych przykładów z badań marketingowych. Dzięki temu pokazuje zachowania konsumentów nie tylko od strony teoretycznych rozważań, ale również realnych działań na rynku.

    Aktualności

    Data dodania
    2 czerwca 2015