Debata „Młodzi i kreatywni, czyli jak młodzież oswaja druk 3D”

Czy nauczanie o technologii druku 3D wymaga wprowadzenia innowacji dydaktycznych w szkołach? Jak wprowadzenie drukarek 3D do szkół wpłynie na umiejętności i kompetencje uczniów w przyszłości? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w naszej debacie, która rozpocznie się 14.12.2022 r. o godz. 14.00 na kanale UMCS na YouTube.

„Eksploracja inspirowana technologią druku 3D” to projekt, którego celem jest upowszechnienie wiedzy o technologii druku 3D w świetle najnowszych osiągnięć nauki i techniki, a także rozwój kompetencji w obszarze druku 3D wśród młodzieży uczącej się i osób dorosłych.
W ramach projektu zrealizowane zostaną m.in. debaty z ekspertami, poruszające problematykę techniki i technologii, w tym produkcji materiałów biodegradowalnych, zastosowania druku 3D w przemyśle, medycynie, stomatologii, implantologii czy prototypowania.


W pierwszej rozmowie udział wezmą:

  • dr hab. inż. Jerzy Montusiewicz, prof. uczelni (wykładowca akademicki w Politechnice Lubelskiej specjalizujący się w informatyce technicznej i telekomunikacji),
  • Łukasz Gierek (wykładowca akademicki na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach i w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu, nauczyciel przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół Technicznych w Radomiu, szkoleniowiec i trener),
  • Edyta Borowicz–Czuchryta (nauczycielka z Lubartowa, reprezentantka Polski na Konferencji Innowacyjnych Edukatorów w Sydney w Australii),
  • mgr Paweł Olszewski (wykładowca w Katedrze Systemów Inteligentnych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie).

Link do debaty: https://youtu.be/BFGJd9E_Eno

Rozmowę poprowadzi dr hab. Bożena Zgardzińska, prof. uczelni, zastępca dyrektora Instytutu Fizyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.


Nagranie dofinansowane ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą Społeczna odpowiedzialność nauki – Popularyzacja nauki i promocja sportu pt. „Eksploracja inspirowana technologią druku 3D” nr projektu SONP/SP/549619/2022 kwota dofinansowania 400 000,00 całkowita wartość projektu 447 240,00zł.

    Wszystkie aktualności

    Autor
    Beata Pietryczuk
    Data dodania
    13 grudnia 2022