Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
50-lecie Dyskusyjnego Klubu Filmowego "Bariera" zbliża się wielkimi krokami. W ramach obchodów przez 3 miesiące pokażemy Wam aż 50 wyjątkowych filmów. A już 9 października rozpoczynamy nasz 1 cykl, czyli INGMAR BERGMAN - BÓG KINA
BILEYTY I KARNETY JUŻ DOSTĘPNE! KLIKNIJ TUTAJ!
"Na pierwszym planie znajdują się ci wszyscy reżyserzy, którzy regularnie dostarczają publiczności dobrej rozrywki. Na następnym poziomie z kolei – artyści, których filmy wnikają głębiej, są bardziej osobiste, oryginalne i pasjonujące. I wreszcie nad nimi wszystkimi stoi Ingmar Bergman, który jest, jak sądzę, najwybitniejszym artystą filmowym od czasu, gdy wynaleziono kamerę filmową."
Woody Allen
WAKACJE Z MONIKĄ reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1952 (96 min)
w.: Harriet Andersson, Lars Ekborg, John Harryson
Monika i Harry należą do środowiska, które zmusza ich do rezygnacji z marzeń i mocno ogranicza młodzieńcze aspiracje. Wakacyjna ucieczka od rzeczywistości na samotną wyspę jest ich aktem buntu. Przynosi poczucie wolności i beztroską radość. Ale tylko na chwilę.
TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1957 (91 min)
w.: Victor Sjöström, Ingrid Thulin, Bibi Anderssonr
Sędziwy Isak Borg wybiera się w podróż na uroczystą ceremonię, jaka ma się odbyć na jego cześć. Choć wyprawa potrwa tylko jeden dzień, będzie czasem zmagań z własną pamięcią, rozmyślaniem nad swoim życiem i relacjami z najbliższymi.
ŹRÓDŁO reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1959 (89 min)
w.: Max von Sydow, Birgitta Valberg, Gunnel Lindblom
Średniowieczną balladę Bergman zmienia we współczesny moralitet. Niewinna Karin, w samotnej wędrówce do kościoła, pada ofiarą brutalnego gwałtu. Zrozpaczony ojciec pała żądzą równie okrutnej zemsty na sprawcach. Wierzy, że Bóg zrozumie jego intencje i okaże mu przebaczenie.
JAK W ZWIERCIADLE reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1961 (93 min)
w.: Harriet Andersson, Max von Sydow, Gunnar Björnstrand
Karin jest dotknięta chorobą psychiczną po matce. Z tego powodu odrzuca ją ojciec. Ale jako pisarz studiuje rozkład psychiki córki. Uważa, że to dobry materiał na kolejną książkę. Kiedy Karin to odkrywa, tym bardziej pogrąża się w swoim szaleństwie.
MILCZENIE reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1963 (95 min)
w.: Ingrid Thulin, Gunnel Lindblom, Birger Malmsten
Studium samotności rozegrane między rozpaczą a nadzieją. Milczenie panuje między dwoma siostrami. Ale także między nimi a światem zewnętrznym, w tajemniczym kraju, gdzie zatrzymały się na krótko. Niezrozumiały język, niezrozumiałe sprawy tego miejsca, po którym nocą jeżdżą czołgi, potęgują jeszcze wzajemną obcość sióstr.
GODZINA WILKA reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1968 (90 min)
w.: Liv Ullmann, Max von Sydow, Ingrid Thulin
Johann mieszka wraz z żoną Almą na odludziu. Alma jest w ciąży, kiedy przypadkiem znajduje dziennik męża. Z tych codziennych zapisków dowiaduje się o jego sekretach. O tym, co go dręczy, jakie nawiedzają go obsesje i koszmary. Wyłania się z tego obraz drugiego życia, jakie skrywa przed żoną.
HAŃBA reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1968 (103 min)
w.: Liv Ullmann, Max von Sydow, Gunnar Björnstrand
Na wyspę, gdzie mieszkają bohaterowie filmu, dociera wojna. Nie wiadomo kim jest wróg, ani kto z kim walczy. Dziwna to wojna, ale konkretne są bombardowania, aresztowania, deportacje, pożary i zniszczenia. I ludzie, których charaktery zmienia.
NAMIĘTNOŚĆ reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1969 (100 min)
w.: Max von Sydow, Liv Ullmann, Bibi Andersson
Andreas jest typem odludka, którego toczy „rak duszy”. Najchętniej w ogóle by zniknął, anulował swoje istnienie. Tymczasem na jego drodze stają dwie kobiety, z którymi nawiązuje bliższy kontakt. Obie należą również do kategorii „wydrążonych ludzi”. Wzajemne relacje między nimi wydają się wręcz niemożliwe.
SZEPTY I KRZYKI reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1972 (91 min)
w.: Harriet Andersson, Ingrid Thulin, Liv Ullmann, Kari Sylwan
W rodzinnej rezydencji spotykają się trzy siostry, kobiety mimo pokrewieństwa zupełnie sobie obce. Powodem zjazdu jest Agnes, umierająca w potwornych bólach. To ma być ostatnie pożegnanie, ale nawet w takiej chwili siostry nie są w stanie zbliżyć się do siebie.
DOKUMENT O FÅRÖ reż. Ingmar Bergman, Szwecja 1979 (103 min)
Na Fårö Bergman znalazł swoją przystań. Tutaj nakręcił kilka swoich filmów, tutaj spędził znaczną część życia. A teraz opowiada kamerą o ukochanej wyspie oraz o ludziach, którzy też tutaj mieszkają.
Po więcej informacji zapraszamy tutaj.