Konferencja naukowa KulTube 2.0 - Czas Youtuberów

Studenckie Koło Naukowe Cyberkultury działające przy Instytucie Kulturoznawstwa UMCS ma przyjemność zaprosić do wzięcia udziału w konferencji zatytułowanej: „KulTube 2.0 - Czas Youtuberów”, która odbędzie się w dniach 07-09 grudnia 2016 r. na Wydziale Humanistycznym UMCS, Lublin.

Serwis YouTube ma ogromne znaczenie oraz wpływ na współczesną kulturę. Portal ten stał się istotną konkurencją dla telewizji, wpłynął na jej przeobrażenia, a dla wielu osób zastąpił to medium. Pewnym jest, że YouTube, jak żadne inne medium kształtuje kulturę i oferuje nowe formy spersonalizowanej komunikacji. YouTube to już nie tylko portal umożliwiający wymianę materiałów wideo, stał się on wspólnotą ludzi dzielących się z innymi swoimi pasjami, twórczością i wiedzą.

Zagadnienia poruszane podczas konferencji mają na celu przedstawienie i przybliżenie pracy Youtuberów, ukazanie procesu tworzenia oraz życia Youtubera „od kuchni”.

Wydarzenie będzie podzielone na trzy panele tematyczne, które będą wyznaczały przestrzeń dyskusji nad poszczególnymi zagadnieniami: gameplaye, lifestyle oraz moda/uroda. Skupimy się na na rosnącej popularności poszczególnych kanałów oraz środowisk. Pragniemy, aby zaproszeni goście reprezentujący vlogosferę i prelegenci opowiedzieli uczestnikom konferencji o swojej pracy, etapach tworzenia swoich produkcji oraz roli, jaką YouTube odgrywa we współczesnej kulturze.

Omawiane zagadnienia będą dotyczyły:

  • Youtuberzy twórcy opinii czy celebryci?
  • Youtuber zawód przyszłości?
  • YouTube i kultura narcyzmu
  • YouTube i inne media
  • YouTube medium alternatywne?
  • YouTube i kultura konwergencji
  • YouTube transmisja z życia
  • YouTuberzy tworzący internetową kulturę
  • Kultura Gamerów - skąd ich popularność?
  • Niecenzuralne treści jako strategia zdobywania popularności na YouTube
  • Dziennikarstwo internetowe w czasach YouTube
  • Rozwój wideoblogów lifestyle’owych i fenomen ich popularności
  • Życie YouTuberów „od kuchni
  • Procesy tworzenia oraz kreowania prac
  • Poradniki modowo-urodowe i ich wpływ na odbiorców
  • YouTube w działaniach marketingowych

Planowany czas wystąpień każdego referenta wynosi od 15 do 20 minut.

Zgłaszać mogą się studenci, doktoranci oraz wszyscy zainteresowani tematyką konferencji.

Prosimy o nadsyłanie abstraktów poprzez wypełniony formularz zgłoszeniowy dostępny na naszej stronie internetowej: http://cyberkultura.net/index.php/kultube-2-0/ do dnia 23 października 2016 r. na adres: sknck.umcs@gmail.com.

FB: www.facebook.com/events/217758381944239/

Informacja o kwalifikacji uczestników zostanie przesłana do dnia 27 października 2016 r.

Opłata konferencyjna: 100 zł

Planujemy wydać publikację pokonferencyjną w postaci recenzowanego ebooka.

Serdecznie zapraszamy!

Komitet organizacyjny konferencji:

Przewodniczący komitetu:
dr Radosław Bomba
radoslawbomba@gmail.com

Sekretarze:
Anna Wuls
annawuls@gmail.com

Paulina Olszewska

    Aktualności

    Data dodania
    6 października 2016