Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Niezmienie miło nam poinformować, że w marcu 2025 r., w ramach serii wydawniczej BRILL Studies in Greek and Roman Epigraphy (BRILL, Leiden), ukazała się książka dr Anny Miączewskiej pt. Edicta munerum: Advertising and Promotion of Gladiatorial Games in Ancient Pompeii.
Książka porusza problematykę kulis walk gladiatorskich w starożytnych Pompejach, skupiając się na społecznym fenomenie, jakim była ich promocja i reklama. Autorka analizuje sposoby, którymi ówczesne społeczeństwo posługiwało się przy informowaniu mieszkańców o widowiskach — głównie przez inskrypcje umieszczane w przestrzeni publicznej. Książka udowadnia, że dobrze rozwinięty system „marketingu” wydarzeń masowych istniał już w starożytności, a epigrafika (napisy na murach, tablicach, pomnikach) była potężnym narzędziem komunikacji już w I. w. p.n.e. i I w. n.e.
Autorce serdeczenie gratulujemy!