Wykład dr Nicolle Lamerischs z HU University of Applied Sciences w Utrechcie

Centrum Badań Gier Wideo UMCS serdecznie zaprasza na kolejne w tym semestrze otwarte seminarium groznawcze, którego gościnią będzie Dr Nicolle Lamerichs z HU University of Applied Sciences w Utrechcie wygłosi wykład pt.: „Virtual Tourism: Game Fandom and Belonging”.

Seminarium odbędzie się online w najbliższą w środę 21.IV.21 o godz. 16.30 na platformie Google Meet pod adresem:

meet.google.com/tuk-bkmu-dep

Wstęp wolny!!! 

W czasie epidemii COVID-19, takie gry jak Animal Crossing: New Horizons zaoferowały pocieszenie oraz poczucie przynależności do społeczności. Eksploracja oraz immersja są istotnymi elementami wielu współczesnych gier. W tym wykładzie, Nicolle Lamerichs omówi wirtualną turystykę i przestrzeń w grach, posługując się takimi przykładami jak Animal Crossing, Gris, oraz The Stanley Parable. W jaki sposób gry tworzą emocjonalną przestrzeń oraz poczucie przynależności? Czy dekonstrukcja oraz zaburzenie przestrzeni może wzbogacić doświadczenie?

Dr Nicolle Lamerichs jest starszą wykładowczynią oraz kierowniczką zespołu na Creative Business, w HU University of Applied Sciences w Utrechcie. Posiada tytuł doktora w dziedzinie medioznawstwo nadane na Maastricht University (2014). W swojej książce Productive Fandom (2018), omawia kwestie intermedialności, afektu, przebrań oraz kreatywności w kulturach fanowskich. Jej obecne badania dotyczą kultury partycypacji oraz platform nowych mediów, szczególnie w odniesieniu do tożsamości, narracji, oraz zabawy.

BIO

Dr. Nicolle Lamerichs is senior lecturer and team lead at Creative Business at HU University of Applied Sciences, Utrecht. She holds a PhD in media studies from Maastricht University (2014). In her book Productive Fandom (2018), she explores intermediality, affect, costuming and creativity in fan cultures. Her current research focuses on participatory culture on new media platforms,  specifically in relation to identity, narratives and play.

ABSTRACT

During the COVID-19 pandemic, games such as Animal Crossing: New Horizons offered solace, a sense of place and community. Exploration and immersion are central to many contemporary games. In this lecture, Nicolle Lamerichs discusses virtual tourism and place in games with examples such as Animal Crossing, Gris, and The Stanley Parable. How do games create emotive spaces and a sense of belonging? Can the deconstruction or disruption of space add to the experience?  2

--------
autor treści i grafiki: dr Radosław Bomba

    Aktualności

    Data dodania
    15 kwietnia 2021