Seminarium groznawcze z Víctorem Navarro-Remesalem z Tecnocampus (Hiszpania)

Víctor Navarro-Remesal, medioznawca specjalizujący się w grach. Uczy Historii Gier Cyfrowych i Interaktywnych Narracji oraz Filmu Animowanego na uniwersytecie Tecnocampus (UPF), jak również Projektowania Gier na UOC. Jest autorem ‘Libertad dirigida: Una gramática del análisis y diseño de videojuegos’ (Shangrila, 2016) oraz ‘Cine Ludens: 50 diálogos entre el juego y el cine’ (Editorial UOC, 2019), jak również wielu rozdziałów i artykuł w tej tematyce.

Tytuł seminarium: „Stany zen & powolne granie: historia idei oraz mechanik spokoju w grach cyfrowych” Od czasu rewolucji gier niezaangażowanych, „stany zen” stanowią podstawę kultury gier, podczas gdy gry opisywane w kategoriach zen, od Flower do Tetris Effect, wprowadziły kontemplację, minimalizm oraz powolność do głównego nurtu gier. Ostatnio groznawcy zwrócili uwagę na temat powolności w grach. To, co niektórzy twórcy nazywają „powolnym graniem” („slow gaming”), odnajduje się w manifestach „powolnego grania” i bliskie jest często terminowi „cierpliwe granie”. Niniejsza prezentacja przygląda się ewolucji tych terminów na przestrzeni czasu, osadzając powolność oraz relaksację jako nieodłączne elementy medium od samego jego początków.

Seminarium dobędzie się w formie online w najbliższą środę (20 stycznia 2021 r., godz. 17.00) pod adresem meet.google.com/ddn-fopo-ipj

    Aktualności

    Data dodania
    18 stycznia 2021