Rusz się po zdrowie z CKF - nowy program

Godzinami siedzicie przed komputerem, nie macie czasu, sprzętu, ani przestrzeni do ćwiczeń? Ten program jest właśnie dla Was! „Rusz się po zdrowie z CKF” – to nowy cykl, realizowany wspólnie przez TV UMCS oraz Centrum Kultury Fizycznej UMCS. Chcemy przekonać Was, że o zdrowie można zadbać w każdych warunkach! Skupimy się przede wszystkich na ćwiczeniach, które usprawnią Wasz kręgosłup. Co tydzień wykwalifikowane instruktorki z CKF UMCS specjalnie dla Was przygotują piętnastominutowe treningi, dzięki którym godziny spędzone przed ekranem nie będą już takie bolesne.

Śledź nasze media społecznościowe i subskrybuj kanał, żeby nie przegapić programu!

Do ćwiczeń zapraszają:

Justyna Gieroba
Katarzyna Szafranek - Całka
Agata Tęcza – Hodun
Aleksandra Kołodziejczyk.
Fot. Karolina Piróg, Jan Jeżak

Poniżej zamieszczamy zbiór dotychczas udostępnionych odcinków wraz z krótkim opisem poszczególnych zestawów ćwiczeń.

 1. Na początek proponujemy zajęcia z mobilizacji kręgosłupa. Mają one na celu odnowienie naturalnych zakresów ruchu i uruchomienie zastanych tkanek. Ćwiczenia są proste w wykonaniu, dlatego są bezpieczne dla większości ćwiczących.
Przekonaj się, że już 15 minut ćwiczeń dziennie pozwoli Ci poczuć ulgę. Powyższy trening najlepiej wykonać dwukrotnie, zaczynając raz od jednej, raz od drugiej strony.

Na zajęcia zaprasza Katarzyna Szafranek – Całka. 

 

2. Przed Wami drugi odcinek „Rusz się po zdrowie z CKF”! Dziś proponujemy ćwiczenia na rozluźnienie mięśni szyi i karku. Są to miejsca, w których odczuwamy napięcie związane ze stresem. Każdy z nas, szczególnie po męczącym dniu, na pewno miał ten problem. Prezentowane ćwiczenia pozwolą nam się rozluźnić, pozbyć bólu i pomogą w profilaktyce innych dolegliwości. Przekonaj się, że wystarczy jedynie 15 minut dziennie, by poczuć ulgę.

Na zajęcia zaprasza Aleksandra Kołodziejczyk.

 

3. W 3 odcinku zajmiemy się stabilizacją tułowia, czyli prawidłową postawą ciała. W tym celu popracujemy nad mięśniami głębokimi, które są za to odpowiedzialne. Czemu to jest tak ważne? Ponieważ mięśnie głębokie są powiązane ze stabilizacją centralną, która pozwala na szybkie i bezproblemowe określenie aktualnego położenia konkretnej części ciała, bez konieczności wykorzystywania innych narządów zmysłów.

Na zajęcia zaprasza Justyna Gieroba.

 

4. Przed wami czwarty odcinek programu „Rusz się po zdrowie z CKF”! Długi czas spędzony przed komputerem w domu lub w pracy nie wpływa na nas korzystnie, co niestety odbija się na dolnej części naszego kręgosłupa. Dlatego dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie ćwiczenia, które wzmocnią, rozciągną i rozluźnią mięśnie w odcinku lędźwiowym. Pamiętaj, że regularne wykonywanie tych ćwiczeń pomoże Ci zmniejszyć dolegliwości bólowe, a nawet im zapobiec.

Na zajęcia zaprasza Agata Tęcza-Hodun.

 

    Aktualności

    Data dodania
    25 marca 2021