Zarządzenie Rektora w sprawie składania wniosków przez USOSweb

Szanowni Studenci!

prosimy o zapoznanie się z zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w sprawie zasad składania wniosków za pośrednictwem USOSweb przez studentów UMCS.

Od 1 października 2022 r. zaczną obowiązywać następujące zasady:

1. W sprawach niewymagających decyzji administracyjnej student składa wniosek do Dziekana Wydziału za pośrednictwem systemu USOSweb modułu: podania, z niżej podanego katalogu:

  1. o indywidualny program studiów;
  2. o indywidualną organizację studiów,
  3. o przeniesienie i uznanie punktów ECTS zdobytych na innym kierunku studiów,
  4. o zmianę kierunku studiów,
  5. o przeniesienie ze studiów stacjonarnych na niestacjonarne,
  6. o przeniesienie ze studiów niestacjonarnych na stacjonarne,
  7. o urlop okolicznościowy: krótkoterminowy,
  8. o urlop okolicznościowy: roczny,
  9. o możliwość realizowania dodatkowych zajęć dydaktycznych - nieodpłatnych w ramach 5% bezpłatnych punktów ECTS;
  10. o możliwość realizowania dodatkowych zajęć dydaktycznych – odpłatnych;
  11. o przyjęcie na drugą specjalność lub specjalizację na kierunku studiów;
  12. o przedłużenie terminu sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej;
  13. o przywrócenie terminu  egzaminu;
  14. o przywrócenie terminu zaliczenia,
  15. o odroczenie terminu egzaminu,
  16. o odroczenie terminu zaliczenia,
  17. o egzamin komisyjny z przedmiotu,
  18. o zaliczenie komisyjne z przedmiotu,
  19. o wpis warunkowy na kolejny semestr/rok studiów z jednoczesnym obowiązkiem powtórzenia niezaliczonego przedmiotu/ów;
  20. o zaliczenie w czasie powtarzania semestru/roku przedmiotów, z których student uzyskał pozytywne oceny w poprzednim okresie nauki;
  21. o powtarzanie semestru studiów;
  22. o powtarzanie  roku studiów;
  23. o zapisanie na przedmiot do wyboru;
  24. o zmianę grupy z przedmiotu;
  25. o zmianę promotora pracy dyplomowej – opcjonalnie w zależności od decyzji Dziekana Wydziału*;
  26. o zmianę tematu pracy dyplomowej – opcjonalnie w zależności od decyzji Dziekana Wydziału*;
  27. o zaliczenie praktyk wcześniej zrealizowanych;
  28. o wydanie odpisu dyplomu w języku obcym;
  29. o wydanie odpisu dyplomu i suplementu w języku obcym;
  30. o wysłanie dyplomu na adres domowy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
  31. wniosek (ogólny).

2. Wnioski złożone za pośrednictwem systemu USOSweb powinny być przez studenta uzasadnione i jeśli tego wymaga sytuacja odpowiednio udokumentowane.

3. Student może zostać poproszony o dostarczenie do dziekanatu wydziału oryginałów dokumentów, na podstawie których dziekan podejmuje decyzje.

4. Wniosku złożonego za pośrednictwem systemu USOSweb nie należy drukować i dostarczać do dziekanatu wydziału.

5. Na wniosek złożony za pośrednictwem systemu USOSweb student otrzymuje decyzje wyłącznie w formie elektronicznej, z którą powinien się zapoznać.

6. Od decyzji dziekana, studentowi przysługuje odwołanie do Rektora w formie tradycyjnej, składając za pośrednictwem dziekana odwołanie w terminie 14 dni od dnia zapoznania się z decyzją w systemie USOSweb.

7. Wnioski złożone bezpośrednio do dziekanatu wydziału lub za pośrednictwem poczty przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia  będą przez dziekana rozpatrzone i student zostanie poinformowany o decyzji za pośrednictwem poczty elektronicznej.

8. Wnioski rozpatrzone przez dziekana powinny być wydrukowane przez dziekanat wydziału i umieszczone w aktach osobowych studenta.

9. Wnioski dotyczące zwolnień z opłat za usługi edukacyjne nie będą rozpatrywane za pośrednictwem USOSweb. W tym zakresie obowiązuje zarządzenie nr 42/2019 Rektora UMCS w Lublinie z dnia 26 września 2019 r. w sprawie wprowadzenia wzorów druków dotyczących zwolnienia z opłat za usługi edukacyjne na studiach wyższych rozpoczętych od roku akademickiego 2019/20.

UWAGA
* (dotyczy tylko pkt. 25, 26) na Wydziale Filozofii i Socjologii, aż do odwołania, obowiązuje podanie w wersji tradycyjnej (papierowej), które powinno być złożone w Dziekanacie

Pełna treść zarządzania - plik PDF

 

Instrukcja składania podań przez USOSweb

Aby złożyć podanie przez Moduł Podania należy zalogować się na swój profil w systemie USOSweb i postępować z poniższą ścieżką:

DLA STUDENTÓW -> Podania -> Złóż nowe podanie

Na następnym ekranie pojawi się lista Podań jakie są dostępne na Twoim wydziale (jest ich około 30). Wybierz interesujące Cię podanie i kliknij wypełnij podanie zapoznając się z informacjami zawartymi przy każdym Podaniu, wypełnij odpowiednie pola i kliknij Zatwierdź. Jeżeli sprawa z jaką zwracasz się do dziekana nie znajduje się w katalogu Podań, skorzystaj z Podania „Ogólne” i dokładnie opisz swoją prośbę.

UWAGA! Nie drukuj podania, gdyż procedura jest w pełni elektroniczna.

Po rozpatrzeniu podania przez dziekana dostaniesz informację na maila, że czeka ona na Ciebie do zapoznania się w USOSweb. Aby ją sprawdzić należy wejść: DLA STUDENTA-> Podania -> i kliknąć szczegóły przy wybranym podaniu.

Pełna treść instrukcji w formacie PDF do wydruku A4

    Aktualności

    Data dodania
    29 września 2022