Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Powszechnie uznaje się, że jednym z kluczowych zadań edukacyjnych współczesnych uczelni wyższych powinno być rozwijanie kompetencji przekrojowych i miękkich, takich jak poczucie sprawczości, odwaga, przedsiębiorczość, elastyczność, kreatywność, krytyczne myślenie, współpraca, empatia, otwartość, samorozwój, autorefleksja, umiejętność uczenia się na błędach, formułowanie problemów oraz kompetencje cyfrowe i językowe. Chcemy, aby absolwenci uczelni wyższych posiadali nie tylko specjalistyczną wiedzę, lecz także umiejętność jej praktycznego wykorzystania, zdolność do samodzielnego kontynuowania edukacji oraz byli spełnionymi osobami i odpowiedzialnymi obywatelami.
W odpowiedzi na te wyzwania, 19 listopada 2024 r. w sali coworkingowej Stołówki Akademickiej UMCS „Trójka” odbyło się spotkanie pt. „Kreatywność, umiejętność współpracy i samorozwoju jako cele kształcenia akademickiego. Innowacje dydaktyczne i instytucjonalne”. W wydarzeniu uczestniczyli:
Podczas spotkania:
W dyskusji panelowej wzięli udział: Magdalena Bis (kierowniczka Biura Rozwoju Kompetencji UMCS), Wiktoria Herun (zastępczyni dyrektora ds. wspierania akademickości i promocji gospodarczej Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin), Justyna Rynkiewicz (koordynatorka projektu Przyjazny Uniwersytet, pracowniczka badawczo-dydaktyczna Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS), Andrzej Skórski (kierownik EUROPE DIRECT Lublin przy Fundacji Nowy Staw) i Jacek Skrzyniarz (prezes Zarządu Lubelskiego Inkubatora Przedsiębiorczości).
Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach projektu CT.Uni: Creative Thinking – Taking an Innovative and STEAM Approach for a Transdisciplinary University, finansowanego z funduszy programu Erasmus+ (KA220-HED – Cooperation Partnerships in Higher Education, nr 2021-1-SK01-KA220-HED-000023022). Projekt jest realizowany na Wydziale Filozofii i Socjologii UMCS przez dra Michała Nowakowskiego, dra Artura Wysockiego oraz mgr Annę Sadowską. Jego celem jest zwiększenie poziomu transdyscyplinarności w szkołach wyższych poprzez opracowanie innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych oraz wsparcie studentów, nauczycieli i menedżerów w rozwijaniu myślenia dywergencyjnego, kreatywnego i krytycznego, przy jednoczesnym wzmacnianiu współpracy z instytucjami otoczenia zewnętrznego – kluczowymi partnerami nowoczesnej uczelni.
Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie:
https://www.umcs.pl/pl/ct-uni-creative-thinking-taking-an-innovative-and-steam-approach-for-a-transdisciplinary-university,27934.htm.