Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Coraz częściej można usłyszeć, że tradycyjny model studiowania nie odpowiada współczesnym realiom. Zmienili się studenci, rynek pracy, dostępne technologie, a także wyzwania, którym musimy sprostać. Tradycyjne podejście, koncentrujące się na wykładach, egzaminach i zapamiętywaniu gotowej wiedzy, jest coraz bardziej krytykowane. W zamian proponowane są elastyczne ścieżki edukacyjne, rozwój umiejętności praktycznych we współpracy z pracodawcami oraz innowacyjne metody dydaktyczne. Takie zmiany stanowią jednak ogromne wyzwanie dla naukowców, którzy – mimo licznych obowiązków – muszą rozwijać swoje kompetencje dydaktyczne.
Mając świadomość tego wyzwania, postanowiliśmy wspólnie z międzynarodowym zespołem naukowców i nauczycieli z Holandii, Islandii, Niemiec, Portugalii, Słowacji, Włoch oraz Polski stworzyć projekt, który umożliwia wymianę doświadczeń i wspólne uczenie się, jak być lepszym dydaktykiem: CT.Uni: Creative Thinking – Taking an Innovative and STEAM Approach for a Transdisciplinary University.
Konferencja Creative Learning Explored: Recommendations and Practice, którą zrealizowaliśmy w formule hybrydowej 28 stycznia 2025 r., stanowi jeden z efektów naszej współpracy. Blisko 100 uczestników, zgromadzonych w sali audytoryjnej ECOTECH-COMPLEX oraz przed ekranami komputerów, powitał prorektor ds. nauki i współpracy międzynarodowej, prof. dr hab. Wiesław Gruszecki, wraz z dziekanem Wydziału Filozofii, dr. hab. Leszkiem Kopciuchem, prof. UMCS. Wykład inaugurujący wygłosił dyrektor Centrum Sztucznej Inteligencji i Modelowania Komputerowego UMCS, dr Kamil Filipek.
Program obejmował krótkie prezentacje oraz przestrzeń do dyskusji w przyjaznej atmosferze. Cieszymy się, że udało nam się zgromadzić międzynarodowe grono prelegentów i gości z Belgii, Chin, Francji, Holandii, Islandii, Litwy, Niemiec, Polski, Portugalii, Słowacji, Ukrainy i Włoch. Mamy nadzieję, że konferencja stanie się inspiracją zarówno dla środowiska akademickiego, jak i otoczenia zewnętrznego uczelni – w Polsce i za granicą.
Więcej informacji na temat projektu znajdą Państwo na stronach: Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (publikacje) oraz CT.Uni.
Gorąco zachęcamy do śledzenia naszych dalszych działań w ramach CT.Uni.
Michał Nowakowski, Anna Sadowska i Artur Wysocki
Projekt CT.Uni: Creative Thinking – Taking an Innovative and STEAM Approach for a Transdisciplinary University jest realizowany na Wydziale Filozofii i Socjologii UMCS z funduszy programu Erasmus+, KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education (Nr 2021-1-SK01-KA220-HED-000023022). Zespół tworzą: dr Michał Nowakowski (kierownik zespołu), dr Artur Wysocki i mgr Anna Sadowska.
Partnerzy:
Serdecznie dziękujemy za aktywną pomoc w organizacji wydarzenia p. Oldze Pliszczyńskiej-Mokijewskiej i p. Reginie Balickiej z Centrum Współpracy Międzynarodowej UMCS oraz p. Martynie Król z Wydziału Filozofii i Socjologii.