Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W dn. 28–31 stycznia br. odbył się kick off w ramach projektu „Comprehensive Introduction of Augmented and Alternative Communication Methodology into the Ukrainian System of Education (AMUSE)”. Projekt jest realizowany w ramach programu Erasmus+ i ma na celu wprowadzenie metodologii wspomagającej komunikację alternatywną i augmentatywną (AAC) do ukraińskiego systemu edukacji.
Spotkanie otworzył prorektor ds. rozwoju i współpracy z gospodarką prof. dr hab. Zbigniew Pastuszak, który przywitał uczestników z Ukrainy, Estonii, Norwegii i Holandii. Po części oficjalnej wydarzenie było kontynuowane na Wydziale Pedagogiki i Psychologii.
W trakcie trzech dni spotkań omówiono kluczowe cele projektu, m.in.: opracowanie innowacyjnego podręcznika AAC dla przedszkoli, stworzenie kursu online „AAC in Education” oraz integrację metodologii AAC do programów kształcenia nauczycieli. Dyskusje dotyczyły także wyzwań i ryzyka związanego z realizacją poszczególnych etapów projektu oraz strategii długoterminowego wdrażania jego rezultatów.
W programie wydarzenia znalazł się też czas na zaprezentowanie naszego Uniwersytetu i miasta zagranicznym gościom. W oprowadzanie uczestników projektu była zaangażowana studentka z Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS.
Organizatorami wydarzenia byli: Wydział Pedagogiki i Psychologii (na czele z dr hab. Anną Prokopiak, prof. UMCS), pracownicy Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów oraz Biura ds. Obsługi Studiów i Studentów Zagranicznych.
Treść: Ewa Nagowska
Fot. Bartosz Proll, Michał Piłat