Podsumowanie konferencji "Inspiruję do nauki i rozwoju"

9 marca 2019 r. w Instytucie Informatyki WMFI Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie odbyła się organizowana przez Fundację Uniwersytet Dzieci we współpracy z Uniwersytetem Dziecięcym UMCS bezpłatna konferencja dla nauczycieli szkół podstawowych pt.: "Inspiruję do nauki i rozwoju"

Celem wydarzenia było rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie wspierania sprawnego i odpowiedzialnego funkcjonowania uczniów.

W części wykładowej poszukiwaliśmy recepty na to, jak i czego uczyć w perspektywie dynamicznych przemian rzeczywistości społecznej. Warsztaty poświęcone były autorskiej Metodzie Pytań i Doświadczeń, która rozwija myślenie naukowe, kształtuje umiejętność współpracy oraz rozbudza ciekawość poznawczą uczniów. Doświadczeniem i inspiracjami w zakresie stosowania innowacji podczas lekcji i pracy w szkole podzielili się także nauczyciele, dyrektorzy i edukatorzy.

Każdy uczestnik brał udział w sesji wykładowej, strefie inspiracji i sesji warsztatowej.

SESJA WYKŁADOWA 

Wykład był okazją do dyskusji i refleksji na temat nauki, która ma na celu przygotowanie do roli przyszłego obywatela, pracownika i rodzica.Poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania:
Jak przygotować dzieci do życia w świecie, który wciąż się zmienia?
Jak rozwijać kompetencje społeczne w kontekście oczekiwań rynkowych? 
Jak rozwijać w dzieciach pięć kluczowych kompetencji, które będą im potrzebne w dorosłym życiu. Czy można nazwać je ponadczasowymi?
 
STREFA INSPIRACJI
 
W trakcie sesji nauczyciele i dyrektorzy podzielili się własnymi doświadczeniami pracy z wykorzystaniem metod i narzędzi uznawanych za innowacyjne. Opowiedzieli o założeniach owych metod i o swojej praktyce związanej z nimi. 
Sesja była także okazją do wspólnej dyskusji o tym, jak wprowadzać atrakcyjne dla uczniów aktywności, metody i narzędzia podczas zajęć lekcyjnych. 
 
SESJA WARSZTATOWA 
 
Jak rozbudzić dziecięcą ciekawość w szkole? 
Warsztaty poświęcone Metodzie Pytań i Doświadczeń, na bazie której tworzone są scenariusze lekcji w programie Uniwersytet Dzieci w Klasie na platformie: www.scenariuszelekcji.edu.pl 
Uczestnicy otrzymali narzędzia, umożliwiające projektowanie i prowadzenie lekcji rozbudzających ciekawość, kształtujących naukowe myślenie i rozwijających u dzieci umiejętność skutecznego działania. Podczas warsztatów uczestnicy rozwijali umiejętność formułowania wraz z dziećmi w klasie pytań badawczych, a w grupach tworzyli pomysły na scenariusz lekcji według Metody Pytań i Doświadczeń. 
 

Prowadzący i zaproszeni goście: Rafał Szczepanik, EduScrum, Klub Młodego Odkrywcy, grupa Edukacja 3.0, Metodycy Fundacji Uniwersytet Dzieci

    Aktualności

    Autor
    Edyta Tylega
    Data dodania
    13 marca 2019