Wykład dr Grażyny Piechoty dla studentów i pracowników uczelni lwowskich

W dniu 10 maja 2022 roku odbył się online wykład dr Grażyny Piechoty z Katedry Informatologii, Bibliologii i Edukacji Medialnej Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach pt. Gamifikacja w digitalizacji – projekty „ożywiania” zdigitalizowanych zbiorów (gify, remiksy, kolaże)”. Inaugurował on cykl spotkań w ramach współpracy międzynarodowej INoKSiM z partnerskimi instytucjami: Katedrą Komunikacji Społecznej i Działalności Informacyjnej Narodowego Uniwersytetu „Lwowska Politechnika” oraz Katedrą Komunikacji Medialnej Ukraińskiej Akademii Drukarstwa we Lwowie.

Prelegentka zaprezentowała projekty wykorzystujące zdigitalizowane zbiory w gamifikacji i omówiła zjawisko tzw.  „fun learningu”, czyli nauki z wykorzystaniem zabawy. W wystąpieniu przedstawione zostały wybrane projekty  i aplikacje „ożywiania” zdigitalizowanych kolekcji  bibliotecznych, muzealnych i archiwalnych w postaci gifów, remiksów i kolaży,  m.in.: Polona Gif, Europeana Gif, Gallica Gif,  PANkreator, projekt archiwalny Dawne Pismo, Google Arts &Culture.

Na łączach spotkało się ponad 100 osób z  trzech ośrodków naukowych Polski i Ukrainy.

Głównym organizatorem spotkania była dr Natalia Vovk z Katedry Komunikacji Społecznej i Działalności Informacyjnej Narodowego Uniwersytetu „Lwowska Politechnika”. Na język ukraiński wykład tłumaczyła dr Halyna Lystvak z Katedry Komunikacji Medialnej Ukraińskiej Akademii Drukarstwa we Lwowie, tegoroczna stypendystka Programu Stypendialnego im. Lane’a Kirklanda.

Serdecznie dziękujemy wszystkim Uczestnikom spotkania.

    Aktualności

    Data dodania
    10 maja 2022