Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Badaczki z Katedry Informatologii, Bibliologii i Edukacji Medialnej wzięły udział w ogólnoukraińskiej konferencji naukowo-praktycznej z udziałem gości zagranicznych «Media Technologies in Social Communications: Experience, Trends, Prospects». Wydarzenie odbyło się w dniach 5-6 czerwca 2025 roku w Department of Media Technologies, Information and Book Business Institute of Printing Art and Media Technologies Lviv Polytechnic National University.
W ramach konferencji referaty wygłosiły:
Podczas tegorocznych obrad odbyło się sześć paneli tematycznych, w których udział wzięło ponad 40 referentów. Dyskutowano wokół następujących obszarów problemowych: kontekst historyczny sfery mediów: od technologii analogowych do cyfrowych; technologie medialne w czasie wojny: przeciwdziałanie dezinformacji i fałszywym wiadomościom; technologie medialne w badaniach nad dokumentami i książkami: tradycyjne podejścia i nowe rozwiązania; innowacyjne formy treści: interaktywność i formaty eksperymentalne; innowacje biznesowe: analityka, skuteczna komunikacja i produktywność; wirtualne światy: rzeczywistość rozszerzona i wirtualna w komunikacji społecznej; sztuczna inteligencja i sieci neuronowe w mediach: możliwości i wyzwania. Pracownicy Katedry włączyli się czynnie w pracę dwóch sesji tj. «Historical Context of the Media Sphere: from Analogue to Digital Technologies» oraz «Innovative Content Forms: Interactivity and Experimental Formats». Konferencja została zorganizowana w cyklu TYKTOR READINGS, który stanowi kontynuację inicjatywy zapoczątkowanej przez Ukraińską Akademię Drukarstwa we Lwowie. Wydarzenie ma na celu uczczenie dziedzictwa Iwana Tyktora (1896–1982), wybitnego ukraińskiego wydawcy i założyciela koncernu Ukrainska Presa (1923). Jego nowatorskie podejście — łączące wydawnictwa zorientowane na biznes z silnymi motywami społecznymi i afirmacją ideałów narodowych — pozostaje cennym przewodnikiem dla współczesnych wydawców, reklamodawców i specjalistów ds. mediów. Więcej o konferencji pod linkiem. Udział pracowników Katedry w wydarzeniu ma charakter regularny i potwierdza ich zaangażowanie w rozwój międzynarodowej współpracy naukowej. |