Szkolenia dla pracowników z zakresu wielokulturowości (zapisy)

Zapraszamy wszystkich pracowników Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej do udziału w szkoleniach z zakresu wielokulturowości, prowadzonych przez kadrę Biura Rozwoju Kompetencji UMCS.

Warsztaty mają na celu podniesienie kompetencji pracowników w zakresie obsługi cudzoziemców i pracy w środowisku wielokulturowym. Szkolenia skierowane są do pracowników administracyjnych oraz naukowo-dydaktycznych - osób, które zajmują się obsługą różnych grup cudzoziemców.

Zajęcia odbywają się w godzinach 9:00-15:30 w sali szkoleniowej Biura Rozwoju Kompetencji UMCS (ul. Sowińskiego 12/4, Lublin).

Terminarz szkoleń:

Zgłoszenia na szkolenia można przesyłać na adres: magdalena.bis@poczta.umcs.lublin.pl (imię i nazwisko, data kursu, nazwa wydziału/jednostki oraz dane kontaktowe).

Szkolenia realizowane są w ramach Programu "Welcome to Poland", organizowanego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).

Opis szkoleń

Szkolenie "Praca w zespole wielokulturowym" - główne zagadnienia:

  • podstawy psychologii i filozofii międzykulturowej (definicje i różne spojrzenia na rozumienie różnic międzykulturowych),
  • elementy i etapy procesu tworzenia się zespołu z uwzględnieniem czynnika wielokulturowości,
  • opracowanie sposobów radzenia sobie z trudnościami w poszczególnych fazach pracy zespołu,
  • analiza realnych trudności i problemów występujących w codziennej rzeczywistości w środowisku akademickim,
  • analiza i omówienie kultury/kultur docelowych (w tym wartości narodowych, moralności, etyki, etykiety, itp.).

Szkolenie "Komunikacja w zespole wielokulturowym" - główne zagadnienia:

  • podstawy psychologii komunikacji (modele komunikacyjne) ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności i wieloznaczności procesów komunikacyjnych w różnych kulturach,
  • analiza specyfiki języka i procesów komunikacyjnych kultury/kultur docelowych,
  • bariery w komunikacji międzykulturowej, metody i narzędzia komunikacyjne służące optymalizacji procesów komunikacyjnych w środowisku międzykulturowym (intencja=interpretacja),
  • zapobieganie i radzenie sobie z konfliktami natury komunikacyjnej (w odniesieniu do realnych sytuacji, których uczestnicy i uczestniczki szkolenia doświadczają w codziennej pracy zawodowej w środowisku akademickim).

Szkolenie "Równość w środowisku międzykulturowym, czyli jak działa stereotyp" - główne zagadnienia:

  • analiza pojęć: stereotyp, uprzedzenie, dyskryminacja: jak je rozpoznawać i jak im zapobiegać,
  • przyczyny, przejawy i skutki dyskryminacji,
  • równość, a regulacje prawne (podstawy),
  • tworzenie postaw akceptacji, zrozumienia, tolerancji i empatii,
  • planowanie i realizacja projektów w miejscu pracy z uwzględnieniem czynników związanych z wielokulturowością.

Szkolenie "W różnicach siła! – analiza typów osobowości na podstawie metodologii MBTI®, ze szczególnym uwzględnieniem różnic kulturowych i ich wpływu na rozwój jednostki" - główne zagadnienia:

  • analiza psychologicznych źródeł różnic osobowości u poszczególnych osób,
  • geny czy wychowanie? wpływ środowiska i kultury na kształtowanie się poszczególnych elementów składających się na osobowość człowieka, jego postawę, etykę, moralność, wartości itp.,
  • analiza własnych typów osobowości,
  • analiza „idealnego typu” właściwego dla danego kręgu kulturowego, narodowości itp.,
  • korzyści dla współpracy i rozwoju jednostek wynikające z pracy w środowisku wielokulturowym.

Szkolenie z zarządzania międzykulturowego dla kadry zarządzającej - główne zagadnienia:

  • analiza aktualnych i przewidywanych zjawisk i trendów migracyjnych na świecie,
  • płaszczyzny różnic międzykulturowych,
  • trening podnoszenia świadomości w obszarze przeciwdziałania dyskryminacji w zróżnicowanej grupie (stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja pośrednia i bezpośrednia,
  • projektowanie działań uwzględniających politykę równych szans w zarządzaniu jednostkami w środowisku akademickim,
  • menadżer/ka, a zespół – wzajemne oczekiwania i obawy – analiza własnego stylu zarządzania,
  • budowanie skutecznych narzędzi motywacyjnych z uwzględnieniem różnic międzykulturowych oraz zarządzanie kompetencjami pracowników/czek w wielokulturowych zespołach zadaniowych, projektowych i pracowniczych.

    Aktualności

    Data dodania
    12 kwietnia 2019