Moduł D – relacja z lutowych zajęć

W dniach 5, 6, 7 i 8 luty 2019 r ponad 400 uczniów klas IV-VI szkół podstawowych uczestniczyło w zajęciach pt. "Potęga żywiołów” w ramach modułu D Panelu II projektu Akademia kreatywnego rozwoju. Tym samym 200 uczniów zakończyło już swój kurs w ramach projektu, uczniowie otrzymali zaświadczenia o udziale w kursie, a szkoły dodatkowo dyplomy uczestnictwa w Projekcie. Ponad 200 uczniów po raz pierwszy uczestniczyło w zajęciach.

Uczestnicy zajęć wzięli udział w pokazie pt. Żywioły, który demonstrował wzajemne współdziałanie i wykluczanie się żywiołów wody, ognia, powietrza i ziemi, przekonali się, że konkurujące ze sobą żywioły nie istnieją bez siebie nawzajem. Na zajęciach rachunkowo obliczeniowych „P jak Pascal i Pitagoras” uczniowie samodzielnie wyznaczyli wartość liczby pi, poznali i sprawdzili słuszność twierdzenia Pitagorasa i poznali „matematyczną” stronę Pascala rozwiązując trójkąt Pascala. Atrakcję stanowiła też prezentacja figur przestrzennych. Na zajęciach komputerowych pt. „Młodzi inżynierowie 1 i 2” uczniowie testowali prawa fizyczne z wykorzystaniem programów komputerowych odtwarzających fizyczne zachowania maszyn. Jak zdążyliśmy się już przekonać na poprzednich realizowanych zajęciach, największym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty doświadczalno-laboratoryjne zatytułowane „Drgaj i bądź na fali”. Uczniowie poznawali nie tylko fale generowane na wodzie, ale również wahadła wykonujące ruch drgający. Uczestnicy mieli okazję przekonać się, że falą jest też dźwięk. Bogato poparty demonstracjami był również wykład popularnonaukowy zatytułowany „Trzymajmy się zasad” w którym uczniowie aktywnie uczestniczyli, m.in. jeździli na wózkach, ciągnęli liny, rzucali workami z piaskiem. Ostatnim punktem aktywności była debata o przyszłości młodych uczestników projektu pt. „Kim mogę być? realizowana w pracowniach Instytutu Fizyki, po których młodzież oprowadzali pracownicy prowadzący w tych pracowniach zajęcia dydaktyczne ze studentami i badania naukowe. Uczniowie zwiedzali m.in. pracownię optometrii, pracownię fizyki jądrowej, pracownię fizyki medycznej i pracownię mikroskopii elektronowej.

Fotorelację z zajęć można obejrzeć w galerii projektu.

    Aktualności

    Data dodania
    25 lutego 2019