Moduł B – relacja z zajęć w październiku

W dniach 25. i 28.10.2019 r blisko 200 uczniów klas II-IV szkół podstawowych powróciło na korytarze Instytutu Fizyki, aby wziąć udział w zajęciach pt. „Środki transportu” w ramach modułu B. Tym samym Panel I Projektu Akademia kreatywnego rozwoju ukończyło 400 uczestników. Uczniowie odebrali indywidualne dyplomy i zaświadczenia o udziale w kursie, szkoły otrzymały dyplomy uczestnictwa w Projekcie, a nauczyciele – podziękowania za opiekę nad uczestnikami projektu.

Uczestnicy zajęć wzięli udział w pokazie pt. Latające baletnice, w ramach którego demonstratorzy występujący w roli smerfów pokazywali m.in. siłę nośną skrzydeł samolotu, balony na rozgrzane powietrze, lewitujące piłki, czterosilnikowy dron i rakietę butelkową. Na zajęciach rachunkowo obliczeniowych „Dziecinnie prosta matma” uczniowie pracowali w grupach rozwiązując logiczne zagadki oraz rozwiązując zadania matematyczne w atmosferze współzawodnictwa drużyn. Na zajęciach komputerowych pt. „Fizyka w grach 2” uczniowie wykorzystywali wybrane programy komputerowe i gry do poznawania i badania praw fizycznych. Doświadczalno-laboratoryjne warsztaty pt. „Electronicus” łączyły ze sobą zabawę klockami i pierwsze doświadczenia z budową obwodów elektrycznych. Młodzi konstruktorzy tworzyli obwody ze świecącymi żaróweczkami, światłowodowymi fontannami, brzęczącymi głośniczkami, a nawet w pełni działające radio. Bogato urozmaicony demonstracjami i zabawami był również wykład popularnonaukowy zatytułowany „Od koła do lewitacji” – uczniowie nie tylko poznali historię transportu, ale również osobiście testowali siłę swoich mięśni i jeździli poduszkowcem. Na zakończenie zaprosiliśmy uczniów do pracowni Instytutu Fizyki – w ramach zajęć „Kim mogę być?” uczniowie zwiedzili pracownie optometrii, fizyki jądrowej, fizyki medycznej i mikroskopii elektronowej.

Fotorelację z zajęć można obejrzeć w galerii projektu.

    Aktualności

    Data dodania
    30 października 2019