Moduł B – relacja z zajęć w marcu

W dniach 22. i 25.03.2019 r ponad 200 uczniów klas I-III szkół podstawowych uczestniczyło w zajęciach pt. „Środki transportu” w ramach modułu B Panelu I projektu Akademia kreatywnego rozwoju. Tym samym kolejna, 200 os. grupa uczniów zakończyła już swój kurs w ramach projektu. Uczniowie odebrali indywidualne dyplomy i zaświadczenia o udziale w kursie, szkoły otrzymały dyplomy uczestnictwa w Projekcie, a nauczyciele – podziękowania za opiekę nad uczestnikami projektu.

Uczestnicy zajęć wzięli udział w pokazie pt. Latające baletnice, w ramach którego demonstratorzy występujący w roli smerfów pokazywali m.in. siłę nośną skrzydeł samolotu, balony na rozgrzane powietrze, lewitujące piłki, czterosilnikowy dron i rakietę butelkową. Na zajęciach rachunkowo obliczeniowych „Dziecinnie prosta matma” uczniowie rywalizowali w grupach rozwiązując zagadki logiczne i zadania matematyczne ćwiczące dodawanie, mnożenie oraz dzielenie. Atrakcję stanowiły zagadki z drewnianych klocków rozwijające zmysł postrzegania przestrzennego uczniów. Na zajęciach komputerowych pt. „Fizyka w grach 2” uczniowie wykorzystywali wybrane programy komputerowe i gry do poznawania i testowania praw fizycznych. Warsztaty doświadczalno-laboratoryjne zatytułowane „Electronicus” przyciągnęły uwagę wszystkich lubiących zabawę klockami, ale tym razem łączone klocki tworzyły działające obwody elektryczne, zatem na każdym stole widać było świecące żaróweczki, światłowodowe fontanny, brzęczące głośniczki, a nawet radio. Bogato urozmaicony demonstracjami i zabawami był również wykład popularnonaukowy zatytułowany „Od koła do lewitacji” – uczniowie nie tylko poznali historię transportu od koła do lewitacji, ale mogli osobiście przetestować siłę swoich mięśni i przejechać się poduszkowcem. Ostatnim punktem aktywności były zajęcia rozszerzające uczniom wiedzę o możliwych ścieżkach ich rozwoju – uczestnicy projektu na zajęciach pt. „Kim mogę być?” zwiedzali pracownie Instytutu Fizyki, m.in. pracownię optometrii, pracownię fizyki jądrowej, pracownię fizyki medycznej i pracownię mikroskopii elektronowej.

Fotorelację z zajęć można obejrzeć w galerii projektu.

    Aktualności

    Data dodania
    29 marca 2019