Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr hab. Maria Falska

Stanowisko
profesor nadzwyczajny UMCS
Jednostki
INSTYTUT FILOLOGII ROMAŃSKIEJ, ZAKŁAD STUDIÓW HISPANISTYCZNYCH
Funkcje
Dyrektor Instytutu, Kierownik Zakładu
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje

w semestrze letnim: 


 


wtorek 9.30 - 10.30

O sobie

Zajęcia prowadzone w 2016/17

 

Literatura hiszpańska i hispanomerykańska

Seminarium magisterskie I , II

Literatura w przekładzie

Metodologia badań literackich

Podstawy marketingu i język handlowy

 

Maria Falska es profesora titular y directora del Departamento de Estudios Hispánicos  de la Universidad Maria Curie-Skłodowska de Lublin (Polonia). En su investigación se ha centrado en estudios comparativos del teatro español y francés del siglo XVII y el en teatro hispanoamericano y  español del siglo XX y XXI.


Działalność naukowa

tematyka badawcza: 

- badania komparatystyczne nad teatrem hiszpańskim i francuskim XVII w.

- hszpański teatr i dramat XX i XXi w.

- współczesny teatr i dramat hispanoamerykański

 

Członkostwo w stowarzyszeniach:

Polskie Stowarzyszenie Hispanistów (PSH)

Asociación Internacional de Hispanistas (AIH)

Publikacje (od 2014)

Maria Falska, „La memoria histórica en el teatro de Eduardo Pavlovsky”, [en:] Entre artes culturas y tiempos. Poesía y teatro hispánicos, (red.) Beata Baczyńska, Marlena Krupa, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2014

Maria Falska, “La inter y la intratextualidad en el teatro de Eduardo Pavlovsky”, Uniwersytet Warszawski, [en:] Del gran teatro del mundo al mundo del teatro, eds. Karolina Kumor, Katarzyna Moszczyñska-Dürst, Biblioteka Iberyjska, Warszawa 2014

Maria Falska, “La transgresión en el “Teatro furioso” de Francisco Nieva”, [en:] Roczniki Humanistyczne, TN KUL, Lublin 2014

Maria Falska, “Algunas consideraciones sobre los métodos de análisis de la comicidad”, [en:] El teatro español como objeto de estudios a comienzos del siglo XXI, eds. U. Aszyk, K. Kumor, M. Piłat-Zuzankiewicz, Varsovia 2015, pp.209-223.

Maria Falska, „La „provocación afectiva” como recurso dramático en la obra de Eduardo Pavlovsky”, Estudios Hispánicos, XXII, 2015

Dom Bernardy Alba – świat dramatu i dramat świata Federico Garcii Lorki, [en:] Arcydzieła literatury hiszpańskiej, red. Magdalena Potok, wyd. UAM, Poznań 2016.

La violencia encarnada: representaciones en teatro y cine en el dominio hispánico red. Editores Olga Buczek Maria Falska, Padilla Libros Editores y Libreros Sevilla 2016

De la dictadura fascista a la «mini dictadura» familiar. El victimario y las víctimas en la estructura dramática de la obra (J. P. Sartre, A. Sastre, P. Suárez, E. Pavlovsky) (171-181) 2016 

Lo terrorífico-gótico en el Teatro Caliente de Francisco Nieva [en:] Romanica Silesiana 11 “La peur”, wyd.UŚ, 2016.