Jednostki i pracownicy - książka adresowa

mgr Beata Bezpalko

Stanowisko
specjalista
Jednostki
LABORATORIUM BADAŃ NAD NEUROEDUKACJĄ
Adres e-mail
Wyświetl

O sobie

Pracownik Instytutu Pedagogiki, Labolatorium Badań nad Neuroedukacją

Kwalifikacje i specjalistyczne uprawnienia:

  • Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny z edukacją w systemie M. Montessori
  • Oligofrenopedagog
  • Diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej

Kursy doskonalące:

  • Diagnoza i terapia SI małego dziecka.
  • Warsztaty - ,,Diagnoza procesów sensorycznych dziecka - DC 0- 3R
  • Specyficzne trudności w uczeniu się dzieci w pierwszych latach nauki szkolnej. Spojrzenie z perspektywy zaburzeń neurorozwojowych i sensomotorycznych.
  • Neurodydaktyka nauczanie przyjazne Mózgowi.
  • Trudne zachowania u osób z ASD.
  • Dwustopniowy kurs integracji sensorycznej nadający uprawnienia terapeuty integracji sensorycznej oraz kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej.
  • Kurs z zakresu ,, Zaburzenia integracji sensorycznej. Jak je rozpoznać"
  • Wczesne symptomy autyzmu.
  • Trening aktywności zawodowej oraz Trening kompetencji i umiejętności społecznych.
  • Warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz Trening aktywności zawodowej z elementami autoprezentacji.
  • Szkolenie trenesrkie i uzyskane rekomendacje do prowadzenia zajęć metodą ,,Sensoplastyka - Plastyka sensoryczna".
  • Kurs Freblowski w zakresie: filozofia edukacyjna F. Froebla, rozwój dziecka i jego obserwacja, metodyka pracy z materiałami dydaktycznymi, koszyk skarbów i zabawa heurystyczna, rozwijanie kompetencji narracyjnych dzieci, edukacja matematyczna, gry ruchowe, śpiew i zabawa, prace ręczne i konstruowanie, edukacja w plenerze.

Działalność naukowa

Aktualna tematyka badawcza

          Badania z zakresu nadwrażliwości dotykowej.

Publikacje:

  • Bezpalko, B.  Sposoby niwelowania zachowań agresywnych przez nauczycieliu w odniesieniu do      potrzeb dzieci. ,,Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze" (2019). nr 8, s. 31-39
  • Bezpalko, B., Chojak, M. Teoria wysokiej wrażliwości jako mit oparty na założeniach integracji sensorycznej. ,,Edukacja Jutra. Analiza zjawisk i procesów edukacji - z myślą o przyszłości" (2024).,s. 437 - 446

Konferencje"

  • XXIX Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” w Zakopanem - 2023. Tytuł wystąpienia: ,,Teoria wysokiej wrażliwości jako mit oparty na założeniach integracji sensorycznej".