Aktualna tematyka badawcza:
1. Trudności i potrzeby sensoryczne uczniów z SPE
2. Metody ogólnorozwojowej i psychodydaktycznej terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
3. Diagnoza i terapia umiejętności manualnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
4. Problemy wychowawcze w edukacji włączającej
5. Cyberprzemoc i agresja elektroniczna wobec dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami
6. Diagnoza funkcjonalna w edukacji i terapii
7. Edukacja włączająca - realia, szanse i ograniczenia
Kwalifikacje i specjalistyczne uprawnienia:
tyflo- i oligofrenopedagog
terapeuta integracji sennsorycznej
specjalista terapii ręki
specjalista Programu Integracji Odruchów S. Goddard-Blythe
diagnosta KORP
Dokroranci:
Monika Bednarczuk, Wybrane korelaty samooceny i percepcji siebie młodzieży z trudnościami w uczeniu się, uczęszczającej do szkół branżowych (promotor pomoniczy)
Pełnione funkcje
Członek Wydziałowego Zespołu ds. Erasmsa i Współpracy Międzynarodowej
Członek Wydziałowego Zespołu ds. Angielskiej Wersji Planów Studiów
Nagrody i wyróżnienia
"Medal Komisji Edukacji Narodowej" za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania (2020)
Najważniejsze publikacje:
1. Graphomotor Skills of Students with Mild Intellectual Disability, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 40, No 3 (2021), strony 157-177
2. Funkcjonowanie psychomotoryczne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w młodszym wieku szkolnym w opinii rodziców i nauczycieli, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 40, No 4 (2021)
3. Strategies for Supporting the Development of Manual Skills in Preschool and Early School Age Children, Studia Edukacyjne, UAM Poznań, 63/2021, 169-178
4. Integracja odruchów tonicznych w terapii i edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, W. A. Pawlak-Kindler (red.). Terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną, wyd. UMCS, Lublin 2018
5. Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepelnosprawnoscią intelektualną, Lublin 2017, UMCS
6. Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem - funkcjonalna ocena rozwoju, w: Szkoła Specjalna, nr 2/2017
7. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej, Z.Palak, M. Wójcik (red.) Lublin 2016, UMCS
8. Metody i programy percepcyjno-motoryczne w terapii dziecka z niepełnosprawnością, w: Z.Palak, M. Wójcik (red.) Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej, Lublin 2016, UMCS
9. Rola ruchu i doświadczeń sensorycznych w rozwoju dziecka, w: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, KUL, Lublin 2015
10. Stymulacja percepcyjno-motoryczna małego dziecka w praktyce, w: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, KUL, Lublin 2015
11..Diagnoza i terapia specyficznych zaburzeń sensorycznych u dzieci z autyzmem, w: Prokopiak A. (red.), Niedyrektywnośc i relacja. Terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Wyd. Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2014
12. Rola terapeuty integracji sensorycznej w procesie autorehabilitacji dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. Vol. 27 (2014), 2
13. Specyfika trudności sensorycznych dzieci z wadami serca i możliwości ich usprawniania, Niepełnosprawność, 12/2013