Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Magdalena Wójcik

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA PSYCHOPEDAGOGIKI SPECJALNEJ
Telefon
81 537-63-61
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
https://www.facebook.com/KROK.PO.KROKU/
Link do Bazy Wiedzy
Magdalena Wójcik
Konsultacje

W zimowej sesji zaliczeniowo-egzaminacyjnej na konsultacje zapraszam:


07.02.2025, w grodz. 11.00-12.00


12.02.2025, w godz. 11.00-12.00


 


Szanowni Państwo,


W SEMESTRZE ZIMOWYM 2024/25 na konsultacje stacjonarne zapraszam w czwartki, w godz. 11.30-12.30, pokój 3.16, Instytut Pedagogiki


Konsultacje online - również w czwartki, w godz. 12.30 -13.30 (po wcześniejszej informacji mailowej na adres: magdalena.wojcik@mail.umcs.pl)


Miejsce: kampus -> Magdalena Wójcik -> Konsultacje dr M.Wójcik

https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=546270


 Serdecznie zapraszam


Magdalena Wójcik 



Dear Students,


DURING THE WINTER SEMESTER 2024/25, I invite you to in-person consultations on Thursdays, from 11:30 to 12:30, room 3.16, Institute of Pedagogy


Online consultations - also on Thursdays, from 12:30 to 13:30 (after prior e-mail information to the address: magdalena.wojcik@mail.umcs.pl)


Location: campus -> Magdalena Wójcik -> Consultations by Dr. M. Wójcik
https://kampus.umcs.pl/mod/bigbluebuttonbn/view.php?id=546270


You are cordially invited


Magdalena Wójcik


Adres

Głęboka 43, pokój 3.16
20-612 Lublin

O sobie

 Aktualna tematyka badawcza:

1. Róźnorodność sensoryczna uczniów z SPE a pełnienie ról społecznych

2. Metody ogólnorozwojowej i psychodydaktycznej terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi

3. Diagnoza i terapia umiejętności manualnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

4. Problemy i potrzeby wychowawcze uczniów w edukacji włączającej

5. Diagnoza funkcjonalna w edukacji i terapii

7. Zachowania trudne uczniów z SPE

8. Sztuczna inteligencja w edukacji, wychowaniu, terapii uczniów z SPE

9. Metody aktywizujące w edukacji włączającej

 

Kwalifikacje i specjalistyczne uprawnienia:

Tyflo- i oligofrenopedagog

Terapeuta integracji sennsorycznej

Specjalista terapii ręki

Specjalista Programu Integracji Odruchów S. Goddard-Blythe

Terapeuta Metody Strukturalnej

Diagnosta KORP

Diagnosta PEP-3

Diagnosta Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej

Diagnosta KOCP

Dodatkowe kursy i szkolenia doskonalące m. in. z zakresu metod aktywizujących, technik pamięciowych, szybkiego czytania, metod terapii pedagogicznej, ortoptyki, usprawniania widzenia, STEAM, neurodydaktyki i neuroedukacji, TUS, TZA, bajkoterapii, AI w edukacji.

 

Dokroranci: 

Monika Bednarczuk, Wybrane korelaty samooceny i percepcji siebie młodzieży z trudnościami w uczeniu się, uczęszczającej do szkół branżowych (promotor pomocniczy)

 

Funkcje pełnione w latach 2017-2024

Członek Wydziałowego Zespołu ds Jakości Kształcenia

Członek Wydziałowego Zespołu ds. Współpracy z Otoczeniem Zewnętrznym

Członek Wydziałowego Zespołu ds. Erasmusa i Współpracy Międzynarodowej

Członek Wydziałowego Zespołu ds. Angielskiej Wersji Planów Studiów

 

Nagrody i wyróżnienia

1. Nagroda Rektora za działalność organizacyjną - Nagroda zespołowa III stopnia za wyróżniającą się pracę na rzecz Uczelni – 23 października 2018

2."Medal Komisji Edukacji Narodowej" za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania - 21 lipca 2020

 

 


Działalność naukowa

 Najważniejsze publikacje:

Preventive and educational support for students with special educational needs in an inclusive education as perceived by teachers(2024). Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (13).

Preventive and Educational Programs in Addressing Students’ Educational and Behavioural Challenges Within Inclusive Education: Teachers’ Perspectives (2024). Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 43(4), 109–127

Activating Methods for Developing Students’ Critical Competencies in Inclusive Education (2024). Podstawy Edukacji. Education for Diversity, Equity, and In-clusion, 17,85101. 

Funkcjonowanie społeczno-emocjonalne dzieci z grupy ryzyka dysleksji a działania profilaktyczne przedszkola i szkoły (Kucharczyk, I., & Wójcik, M., 2024). . Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce19(2 (73)

The Role of a Sensory Diet in Improving the Quality of Psychosocial Functioning of Students in Inclusive Education. Podstawy Edukacji. Equal opportu-nities for all or fair chances to all in education, Tom 16/2023

Wybrane zasoby osobiste uczniów z niepełnosprawnością wzroku - przegląd teoretycznych zagadnień, (współautor: Izabella Kucharczyk, 2023). Oblicza kultury dostępności. Księga Jubileuszowa Profesor Zofii Palak (pp.151-166). Wydawnictwo Episteme, Lublin 2023

Graphomotor Skills of Students with Mild Intellectual Disability (2021), Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 40, No 3 , strony 157-177

Funkcjonowanie psychomotoryczne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w młodszym wieku szkolnym w opinii rodziców i nauczycieli (2021) Lubelski Rocznik Pedagogiczny, Vol 40, No 4/2021

Strategies for Supporting the Development of Manual Skills in Preschool and Early School Age Children (2021), Studia Edukacyjne, UAM Poznań, 63/2021, 169-178

Integracja odruchów tonicznych w terapii i edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną (2018), W. A. Pawlak-Kindler (red.). Terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną,  Lublin: UMCS 

Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepelnosprawnoscią intelektualną (2017), Lublin: UMCS

Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem - funkcjonalna ocena rozwoju (2017), w: Szkoła Specjalna, nr 2/2017

Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej (2016),  Z.Palak, M. Wójcik (red.) Lublin: UMCS

Metody i programy percepcyjno-motoryczne w terapii dziecka z niepełnosprawnością (2016), w: Z.Palak, M. Wójcik (red.) Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej, Lublin: UMCS

Rola ruchu i doświadczeń sensorycznych w rozwoju dziecka (2015), w: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, Lublin: KUL

Stymulacja percepcyjno-motoryczna małego dziecka w praktyce (2015), w: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, Lublin: KUL

Diagnoza i terapia specyficznych zaburzeń sensorycznych u dzieci z autyzmem (2014), w: Prokopiak A. (red.), Niedyrektywnośc i relacja. Terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Wyd. Fraszka Edukacyjna, Warszawa

Rola terapeuty integracji sensorycznej w procesie autorehabilitacji dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (2014)Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. Vol. 27 , 2

Specyfika trudności sensorycznych dzieci z wadami serca i możliwości ich usprawniania (2013), Niepełnosprawność, 12/2013

 

 


Ogłoszenia

 Drodzy Studenci!

Zapraszam na mój fanpage https://www.facebook.com/KROK.PO.KROKU - znajdziecie tam dużo praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.