Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr hab. Anna Wojnarska

Stanowisko
profesor uczelni
Jednostki
KATEDRA PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ
Funkcje
Kierownik Katedry
Telefon
81 537 28
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje

Konsultacje w  sesji letniej roku akademickiego 2019/2020 odbywają się mailowo.  Dostęp online wtorek 16-17, czwartek 10-11 oraz w inne dni stsowanie do potzreb.


Urlop wy[poczynkowy : 7.08.-11.09.2020


W sprawach pilnych proszę o kontakt mailowy.


 

Adres

Lublin, Narutowicza 12 pokój 48
20-004 Lublin

O sobie

Przebieg kariery naukowej :

  • 2014 –uzyskanie stopnia doktora habilitowanego w zakresie nauk społecznych
  • 1992- obrona pracy doktorskiej z zakresu pedagogiki specjalnej pod kierunkiem prof.dr hab. Zofii Sękowskiej
  • 1977- 1982-  studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalności psychologia kliniczna na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS  poszerzone o wybrane przedmioty z kierunku pedagogika specjaln
  • Pełnione funkcje:
  • 2017-2018 Dyrektor Instytutu Pedagogiki Wydziału pedagogiki i Psychologii UMCS,
  • 2017-2019 Kierownik Zakładu Pedagogiki Resocjalizacyjnej
  • 2019-2020 Kierownik Katedry Pedagogiki Resocjalziacyjnej

HObby:

  • dalekie podróze,
  • dobra literatura,
  • muzyka- jazz, muzyka celtycka, rozrywkowa

Działalność naukowa

 

PROFIL PRACOWNIKA

Zdjęcie Pracownika (opcjonalnie)

ul. Narutowicza 12 , 20-004 Lublin
pok. nr 48  tel. 81 537 63 28

mail:wojnarska@poczta.umcs.lublin.pl

LINK do researchgate https://www.researchgate.net/profile/Anna Wojnarska

Aktualna tematyka badawcza

  • Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji,
  • Diagnoza ryzyka powrotności do przestępstwa w warunkach resocjalizacji zakładowej,
  • Interdyscyplinarne konteksty edukacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży z chorobami alergicznymi układu oddechowego,
  • ADHD a nieprzystosowanie

Współpraca naukowa

  • Klinika Chorób Płuc i Reumatologii Dziecięcej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie

Towarzystwa Naukowe

  • Polskie Towarzystwo Pedagogiczne (członek)
·        ESC European Journal of Criminology

 

Nagrody i wyróżnienia

  • Medal Komisji Edukacji Narodowej przyznany przez Ministra Edukacji (2015)
  • Srebrny medal za długoletnią służbę przyznany przez Prezydenta RP (2008)
  • Brązowy Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP (2008)

 

Najważniejsze publikacje 

Monografie

Wojnarska A. (2011) Diagnostyka resocjalziacyjna- wybrane zagadnienia, Lublin, Wydawnictwo UMCS

Wojnarska A. (2013), Kompetencje komunikacyjne nieletnich, Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Bartkowicz Z., Wojnarska A., Węgliński A. (2013), (red.) Efektywność resocjalizacji nieletnich w warunkach wolnościowych Lublin, Wydawnictwo UMCS

Krasowicz- Kupis G., Wojnarska A. (2017), KBPK-R Kwestionariusz do badania poczucia kontroli- wersja zrewidowana, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa
Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie rodziców dzieci z mukowiscydozą.
Wyd. UMCS, Lublin 2017.

 

 

artykuły w czasopismach

 

Interdyscyplinarność w diagnozie i terapii dzieci z alergicznymi chorobami układu oddechowego, Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne 2018;8 (4): 305-312 (Współautorzy: Andrzej Emeryk, Renata Zubrzycka).

 

Poczucie osamotnienia osób niepełnosprawnych intelektualnie. „Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej” Nr 24/2016: 183-199  (Współautor: R.Zubrzycka).

Inteligencja społeczna w ujęciu D. Golemana a resocjalizacja, Lubelski Rocznik Pedagogiczny , 2016,tom 35, 223-236.

Poczucie osamotnienia a nieprzystosowanie społeczne, Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej, Wydawnictwo UG, Gdańsk, 2016, Nr 28, 175-191.

Wojnarska A. (2018) Rodzinne czynniki ryzyka nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław, Wychowanie w Rodzinie, tom 18,nr 2, s. 361-378.

 

 

 

rozdziały w monografiach

Zasady komunikacji z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną i jego rodziną. /w:/ Krajewska-Kulak E., Guzowski A., Bejda G., Lankau A. (red.) Kontekst „Inności” w komunikacji interpersonalnej. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Białystok 2019: 267-279 (Współautor: R.Zubrzycka).

 

Poczucie kontroli dzieci z chorobami alergicznymi układu oddechowego w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. /w:/ Parczewska T. (red.) Przestrzenie dziecka i dzieciństwa. Wielość perspektyw i znaczeń”, Wyd. UMCS, Lublin 2015:.173-185, (Współautor: R.Zubrzycka)..

 Communication Skills  in Resocialisation of the Socially Maladjusted, W: Current Research Problems of Polish Education (ed.) I.Wierzejska, O. Karpenko, R.Franczak, UMCS Lublin, 2017, 159-174.

 Zastosowania teorii społecznego uczenia się w resocjalizacji- poczucie kontroli, skuteczności, bezsilności, K. Szafrańska, R. Bogdzio (red.) Wybrane aspekty resocjalizacji, Pedagogium, Warszawa, 2017, 23-36.