PROFIL PRACOWNIKA
Zdjęcie Pracownika (opcjonalnie)
ul. Narutowicza 12 , 20-004 Lublin
pok. nr 48 tel. 81 537 63 28
mail:wojnarska@poczta.umcs.lublin.pl
LINK do researchgate https://www.researchgate.net/profile/Anna Wojnarska
Aktualna tematyka badawcza
- Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji,
- Diagnoza ryzyka powrotności do przestępstwa w warunkach resocjalizacji zakładowej,
- Interdyscyplinarne konteksty edukacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży z chorobami alergicznymi układu oddechowego,
- ADHD a nieprzystosowanie
Współpraca naukowa
- Klinika Chorób Płuc i Reumatologii Dziecięcej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Towarzystwa Naukowe
- Polskie Towarzystwo Pedagogiczne (członek)
· ESC European Journal of Criminology
Nagrody i wyróżnienia
- Medal Komisji Edukacji Narodowej przyznany przez Ministra Edukacji (2015)
- Srebrny medal za długoletnią służbę przyznany przez Prezydenta RP (2008)
- Brązowy Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP (2008)
Najważniejsze publikacje
Monografie
Wojnarska A. (2011) Diagnostyka resocjalziacyjna- wybrane zagadnienia, Lublin, Wydawnictwo UMCS
Wojnarska A. (2013), Kompetencje komunikacyjne nieletnich, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Bartkowicz Z., Wojnarska A., Węgliński A. (2013), (red.) Efektywność resocjalizacji nieletnich w warunkach wolnościowych Lublin, Wydawnictwo UMCS
Krasowicz- Kupis G., Wojnarska A. (2017), KBPK-R Kwestionariusz do badania poczucia kontroli- wersja zrewidowana, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa
Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie rodziców dzieci z mukowiscydozą.
Wyd. UMCS, Lublin 2017.
artykuły w czasopismach
Interdyscyplinarność w diagnozie i terapii dzieci z alergicznymi chorobami układu oddechowego, Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne 2018;8 (4): 305-312 (Współautorzy: Andrzej Emeryk, Renata Zubrzycka).
Poczucie osamotnienia osób niepełnosprawnych intelektualnie. „Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej” Nr 24/2016: 183-199 (Współautor: R.Zubrzycka).
Inteligencja społeczna w ujęciu D. Golemana a resocjalizacja, Lubelski Rocznik Pedagogiczny , 2016,tom 35, 223-236.
Poczucie osamotnienia a nieprzystosowanie społeczne, Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej, Wydawnictwo UG, Gdańsk, 2016, Nr 28, 175-191.
Wojnarska A. (2018) Rodzinne czynniki ryzyka nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław, Wychowanie w Rodzinie, tom 18,nr 2, s. 361-378.
rozdziały w monografiach
Zasady komunikacji z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną i jego rodziną. /w:/ Krajewska-Kulak E., Guzowski A., Bejda G., Lankau A. (red.) Kontekst „Inności” w komunikacji interpersonalnej. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Białystok 2019: 267-279 (Współautor: R.Zubrzycka).
Poczucie kontroli dzieci z chorobami alergicznymi układu oddechowego w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. /w:/ Parczewska T. (red.) Przestrzenie dziecka i dzieciństwa. Wielość perspektyw i znaczeń”, Wyd. UMCS, Lublin 2015:.173-185, (Współautor: R.Zubrzycka)..
Communication Skills in Resocialisation of the Socially Maladjusted, W: Current Research Problems of Polish Education (ed.) I.Wierzejska, O. Karpenko, R.Franczak, UMCS Lublin, 2017, 159-174.
Zastosowania teorii społecznego uczenia się w resocjalizacji- poczucie kontroli, skuteczności, bezsilności, K. Szafrańska, R. Bogdzio (red.) Wybrane aspekty resocjalizacji, Pedagogium, Warszawa, 2017, 23-36.