This page uses cookies
Due to the settings of your browser and in order to facilitate the functioning of the umcs.pl webpage, the cookies have been installed. By continuing to use this webpage, you accept their usage. You can change this in the settings of you browser.
Czwarki: 9.00-10.30
W dniu 21 marca konsultacje zostaną zrealizowane w trybie online. Osoby zainteresowane proszę o wiadomość mailową.
Pokój A.5.42
2013 - Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce, Wydział Politologii UMCS
Rozprawa doktorska: Wizerunki kandydatów na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w kampanii wyborczej 2010 roku w mediach; Promotor: Prof. dr hab. Iwona Hofman, Recenzenci: Prof. dr hab. Włodzimierz Mich (UMCS), Prof. dr hab. Stanisław Michalczyk (UŚ)
2008 - Magister Politologii, specjalność dziennikarstwo, Wydział Politologii UMCS
Zainteresowania naukowe:
Mediatyzacja polityki, marketing polityczny, public relations, profesjonalizacja komunikowania politycznego
Aktywność organizacyjna na rzecz Uczelni i środowiska naukowego:
Zastępca Dyrektora Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach od 2019 -
Członek Rady Naukowej Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach
Ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej w dyscyplinie Nauki o Komunikacji Społecznej i Mediach
Przewodniczący Zespołu Programowego kierunku Public relations i zarządzanie informacją
Członek Zespołu Programowego kierunku Produkcja medialna w latach 2016-
Członek Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia w latach 2010-2012; 2016-2019; 2020-
Pełniący obowiązki Sekretarza Komitetu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach PAN w latach 2021-2023
Członek Senackiej Komisji Współpracy z Gospodarką w latach 2016-2020
Przewodniczący Zespołu Programowego kierunku Public relations i doradztwo medialne (Wydział Zamiejscowy w Puławach) w latach 2016-2019
Członek Senatu UMCS w latach 2011-2012
Członek Rady Wydziału Politologii UMCS w latach 2009-2011; 2015-2019
Członek Wydziałowej Rady Samorządu Doktorantów – sekretarz - w latach 2009-2012
Członek Rady Uczelnianej Samorządu Doktorantów - w latach 2009-2012
Nagrody, realizowane granty i uzyskane stypendia:
2022 - Medal Komisji Edukacji Narodowej
2021 - Brązowy Krzyż Zasługi
2016 - indywidualna nagroda Rektora UMCS III stopnia za wyróżniającą się pracę na rzecz Uczelni
2014 - nagroda w ogólnopolskim konkursie Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej Doktorat ‘13 na najlepszą pracę doktorską z zakresu nauk o mediach i komunikacji społecznej obronioną w 2013 roku [informacja]
05.2011-03.2013 - grant promotorski MNiSW (4742/B/H03/2011/40) na realizację projektu: Wizerunki kandydatów na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w kampanii wyborczej 2010 roku w mediach
2008-2012 - stypendium doktoranckie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności (IV edycje)
2011-2012 - stypendium doktoranckie Prezydenta Miasta Lublin
2011-2012 - stypendium Rektora UMCS dla najlepszych doktorantów
Członkowsktwo w organizacjach naukowych i branżowych:
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
Polskie Towarzystwo Nauk Politycznych
Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Publikacje:
Publikacje książkowe (monografie):
W. Maguś, Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych. Kampania wyborcza na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku, Lublin 2014, ss. 579;
Redakcje:
W. Maguś, M. Adamik-Szysiak (red.), Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, Lublin 2013, ss. 325;
I. Hofman, W. Maguś (red.), Przez Kresy i historię po obrzeża polityki, T 1, Toruń 2011, ss. 558;
I. Hofman, W. Maguś (red.), Przez Kresy i historię po obrzeża polityki, T 2, Toruń 2011, ss. 505;
Artykuły:
- Representation of Europe in Social Media Political Communication: Emotions and Rationality in the EP 2019 Election Campaign (with the Example of Eight Member States) (co-author: E. Nowak-Teter, M. Adamik-Szysiak) [In:] Novelli, E., Johansson, B., Wring, D. (eds) The 2019 European Electoral Campaign. Palgrave Macmillan, p. 105-124; https://doi.org/10.1007/978-3-030-98993-4_6
- Idealistyczna wizja mediów i polityki w twórczości Aarona Sorkina [w:] J. Nowak, L. Pokrzycka (red.), Wokół historii (i) komunikacji. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Włodzimierzowi Michowi z okazji czterdziestolecia pracy naukowej, Lublin 2022, s. 519-534;
- Twitter jako narzędzie zarządzania wizerunkiem, "Zarządzanie Mediami", 2021, Tom 9, Nr 3, s. 507-533;
- Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem, "Zeszyty Prasoznawcze", 2019, Tom 62, Nr 4 (240), s. 63–94;
- Donald Trump kontra media, "Res Rhetorica", 2018, Vol 5, No 2, s. 14-28;
- Profesjonalizacja komunikowania politycznego - analiza wyborów Prezydenta RP w 2015 roku [w:] M. Kolczyński (red.), Polskie wybory 2014-2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne, Tom 1, Katowice 2017, s. 82-102;
- Obraz doradców politycznych w filmach fabularnych, „e-Politikon", 2016, nr 18, s. 211-233;
- Logika mediów a komunikacyjny pragmatyzm polityków [w:] W. Furman, P. Kuca, D. Szczepański (red.), Media w kampaniach wyborczych, Rzeszów 2016, s. 38-49;
- Spin doctoring – kontrowersje wokół zagadnienia [w:] M. Drożdż (red.), Media w dialogu - mury czy mosty, Tarnów 2015, s. 379-394;
- Seriale political fiction jako źródło wiedzy o polityce [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Medialny obraz świata, Tom 1. Zagadnienia teoretyczne, Lublin 2015, s. 235-249;
- Wizerunki autoprezentacyjne kandydatów na urząd Prezydenta RP w 2010 roku [w:] W. Maguś, M. Adamik-Szysiak (red.), Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, Lublin 2013, s. 191-222;
- Język polityki podczas wyborów prezydenckich w 2010 roku na przykładzie kampanii Jarosława Kaczyńskiego [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Język w mediach, Lublin 2013, s. 379-392;
- Prawybory w Platformie Obywatelskiej w mediach. Analiza porównawcza programów informacyjnych TVP1 i TVN [w:] E. Nowak (red.), Agenda setting w teorii i praktyce politycznej, Lublin 2013, s. 141-160;
- Prezydenckie prawybory w Platformie Obywatelskiej jako przykład politycznego show, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne”, nr 2/2012, s. 223-235;
- Wizerunek Lecha Kaczyńskiego po katastrofie smoleńskiej – powstawanie mitu? [w:] A. Kasińska-Metryka, P. Olszewski (red.), Forma czy treść? Rzecz o wizerunku w życiu społecznym i politycznym, Toruń 2012, s. 184-200;
- Media wobec katastrofy smoleńskiej [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Kryzys w mediach. T. 2, Lublin 2012, s. 41-55;
- Proces wyłaniania kandydatów w wyborach prezydenckich 2010 roku w Polsce [w:] M. Jeziński, W. Peszyński, A. Seklecka (red.), Wybory 2010. Polska i świat, Toruń 2011, s. 9-22;
- Wizerunki polityków w publicystyce opiniotwórczej w 2010 roku na przykładzie tygodnika „Polityka” [w:] I. Hofman (red.), Studia nad dziennikarstwem, Lublin 2011, s. 119-137;
- Wizerunek Lecha Kaczyńskiego w mediach – przed i po katastrofie smoleńskiej [w:] M. Sokołowski (red.), Transformacja polskiego systemu medialnego, Toruń 2011, s. 11-28;
- „Polityka miłości” PO i PiS w mediach [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Wolne media? Tom 1, Lublin 2010, s. 252-260;
- Wywiad a la Żakowski [w:] J. Marszałek-Kawa (red.), Teoria i praktyka funkcjonowania mediów, Toruń 2010, s. 232-256;
- Kreowanie wizerunków kandydatów w wyborach do Parlamentu Europejskiego z okręgu lubelskiego [w:] A. Sokala, B. Michalak, A. Frydrych, R. Zych (red.), Wybory do Parlamentu Europejskiego. Prawne, polityczne i społeczne aspekty wyborów, Toruń 2010, s. 179 – 197;