This page uses cookies
Due to the settings of your browser and in order to facilitate the functioning of the umcs.pl webpage, the cookies have been installed. By continuing to use this webpage, you accept their usage. You can change this in the settings of you browser.
Szanowni Państwo,
Na konsulatcje stacjonarne w sesji letniej zapraszam od 13 marca do pokoju A. 5.35.
11.20-12.20
Konsultacje on-line odbywam po wcześniejszym uzgodnieniu mailowym z Państwem.
Pozdrawiam
Elżbieta Pawlak-Hejno
ul. Głęboka 45
20-612 Lublin
Elżbieta Pawlak-Hejno, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej. Absolwentka filologii polskiej oraz podyplomowych studiów z zakresu retoryki stosowanej, kompetencji menedżerskich oraz promocji nauki.
Fot. Bartosz Proll
Orcid ID https://orcid.org/0000-0003-4731-363X
A teraz przedstawię się w akcji:
Dydaktycznej: Film w ramach projektu "Projekt edukacji medialnej Polskiego Radia Lublin" - https://www.youtube.com/watch?v=Ngwh4XW2yE0
Medialnej: Rozmowa z Ewą Bulisz o etykiecie na wakacjach 7 lipca 2023 r. od 14.05 - https://lublin.tvp.pl/71119395/7-lipca-2023
Hobbystycznej: Jak świętować dzień kobiet? - https://www.umcs.pl/pl/komentarze-eksperckie,22097,jak-swietowac-dzien-kobiet-komentarz-ekspercki,128623.chtm
Organizacyjnej: https://www.youtube.com/watch?v=haoGdHkLctk
https://www.youtube.com/watch?v=PW24FujKt-g&t=24s
Dyscyplina naukowa: nauki o komunikacji społecznej i mediach/communication and media studies.
Zainteresowania badawcze: prasoznawstwo i historia prasy, retoryka w komunikacji społecznej, savoir vivre i etykieta, creative writing.
Lecturer in the Department of Media Communication, Faculty of Political Science and Journalism, Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland. Scientific interests: Polish press before World War I, history of women, rhetoric and creative writing.
E. Pawlak-Hejno, Fighters or Lunatics? The Image of English Suffragists in the Polish Press in 1911-1914.
Grant:
Narodowe Centrum Nauki Miniatura 5. Numer projektu: 2021/05/X/HS3/00654
Realizacja grantu Mikro innowacje - makro korzyści na innowację społeczną Szkoła Społecznej Uważności - kompetencje dziennikarskie kluczem do sukcesu w zawodowy start. Grant realizowany z Lubelską Fundacją Rozwoju, wspierany przez Ministerstwo Rozwoju i Europejski Fundusz Społeczny. Pomysłodawca i koordynator merytoryczny projektu.
Zaprszam na stronę warsztatów:
http://ssu.com.pl/
Media o projekcie:
Radio Centrum:
Radio Lublin:
Panorama Lubelska TVP:
Publikacje
Monografia
E. Pawlak-Hejno, Bojowinice czy wariatki? Obraz sufrażystek angielskich w prasie polskiej (1911-1914), Wydawnictwo UMCS, Lublin 2016.
Artykuły
Pawlak-Hejno, Elżbieta. 2023. „Z takimi patronami można iść na koniec świata. Strategie retoryczne stosowane w crowdfundingu na wybranych przykładach z serwisu Patronite.pl””. "Res Rhetorica" 10 (3): 81-99. https://doi.org/10.29107/rr2023.3.5, dostępne na: file:///C:/Users/admin/Downloads/05_RRnr3-2023_VARIA_Pawlak-Hejno.pdf
Pawlak-Hejno Elżbieta Maria, Dziennikarska praca kobiet przed wybuchem I wojny światowej w świetle twórczości Eugenii Żmijewskiej, W: Wokół historii (i) komunikacji. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Włodzimierzowi Michowi z okazji czterdziestolecia pracy naukowej, red. J. Nowak, L. Pokrzycka, Lublin 2022, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, s.232-340, ISBN 978-83-227-9599-6.
E. Pawlak-Hejno, Crowdfunding jako środek promocji. Toposy retoryczne w kampanii "Tortoise - Open journalism - a different kind of newsroom" na platformie Kickstarter (2018), "Media. Biznes. Kultura" 2022, nr 2 (13), s. 185-198. DOI 10.4467/25442554.MBK.22.023.17109
E. Pawlak-Hejno, Funkcje pejzażu dźwiękowego w polskim reportażu literackim, "Zagadnienia Rodzajów Literackich" 2020, t. 63, nr 4, s. 117-131. https://doi.org/10.26485/ZRL/2020/63.4/8
E. Pawlak-Hejno, Reportaże Marceliny Kulikowskiej "Z wędrówek po kraju" (1911), w: Komunikowanie polityk(i) w literaturze i w mediach, red. M. Pataj, E. Pawlak-Hejno, Wydawnictwo Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2021, s. 305-317.
E. Pawlak-Hejno, Zamiast posłowia. Reportaż jako Szkoła Społecznej Uważności, w: Trzydzieści. Polska w reportażu, reportaż w Polsce po 1989 roku, red. E. Pawlak-Hejno, M. Piechota, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2020.
E. Pawlak-Hejno, Kompetencje reportera na rynku pracy na podstawie analizy materiałów projektu Szkoły Społecznej Uważności, "Polityka i Społeczeństwo" 2019, nr 4(17), s. 68-86. DOI: https://doi.org/10.15584/polispol.2019.4.5.
E. Pawlak-Hejno, Medialny storytelling (na przykładzie doniesień o wyprawie na Nanga Parbat Tomasza Mackiewicza i Elisabeth Revol), [w:] Współczesne media. Problemy i metody badań nad mediami, tom II, pod red. Iwony Hofman i Danuty Kępy-Figury, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin 2019, s. 123-142.
E. Pawlak-Hejno, Marketing Web Writing and Rhetoric, "Linguistische Treffen in Wrocław" 2019, nr 15, s. 185-197. DOI: 10.23817/lingtreff.15-15
E. Pawlak-Hejno, Rhetorical strategies used in representations of English women's suffrage activists in the Polish press before the outbreak of the First World War, "Women's History" 2019, v. 2, nr 12, s. 4-12. https://womenshistorynetwork.org/wp-content/uploads/2019/04/wh_spring19_02_12.pdf
E. Pawlak-Hejno, Kiedy kobiecość nie jest oczywista – kontrowersje wokół płci zawodniczek w kontekście Igrzysk Olimpijskich, „Zeszyty Naukowe KUL” 2017, nr 2, s. 141-160.
E. Pawlak-Hejno, Sufrażystki angielskie w prasie kobiecej na przykładzie czasopisma „Bluszcz” [w:] KOBIETY NIEPOKORNE. Reformatorki – buntowniczki – rewolucjonistki. Herstorie. pod red. Izabeli Desperak oraz Ingi B. Kuźmy, WUŁ, Łodź 2017, s. 23-32.
E. Pawlak-Hejno, Głosu kobietom! – środki przekonywania polskich sufrażystek w publicystyce „Steru” (1907), „Res Rhetorica” 2016, nr 2, s. 37-51, ISSN 2392-3113, http://www.resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/139
Współredakcje:
Argumentacja w retoryce, "Res Rhetorica" 2023, t.10, nr 2, https://resrhetorica.com/index.php/RR
Retoryka wizerunku publicznego/ Rhetoric of the Public Image, "Res Rhetorica" 2022, t.9, nr 2, https://resrhetorica.com/.
Komunikowanie polityk(i) w literaturze i w mediach, red. M. Pataj, E. Pawlak-Hejno, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej, Lublin 2021.
Rhetoric of American Identities/Retoryka amerykańskich tożsamości, "Res Rhetorica" 2020, t. 7, nr 2, https://resrhetorica.com/
Trzydzieści. Polska w reportażu, reportaż w Polsce po 1989 roku, red. E. Pawlak-Hejno, M. Piechota, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2020.
Retoryka mediów: USA/ Rhetoric of media: USA, "Res Rhetorica" 2018, vol 5. nr 2, https://resrhetorica.com/index.php/RR/issue/view/16
Recenzje, sprawozdania, głosy:
Pawlak-Hejno, Elżbieta, i Anna Bendrat. 2021. „Sprawozdanie/Report: The International Conference Media in America, America in Media (March 23-24, 2023, UMCS/online), "Res Rhetorica" 10 (2):154-56, https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/764/396
Pawlak-Hejno, Elżbieta. 2020. „Retoryczne Wyzwania W Prowadzeniu zajęć on-Line – wielogłos”. "Res Rhetorica" 7 (2). https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/498, s. 135-149.
Pawlak-Hejno, Elżbieta. 2019. „Recenzja/Review: Retoryka W Praktyce Medialnej, Red. A. Kwiatkowska, M. Sztyber, Wydział Dziennikarstwa Informacji I Bibliologii, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2017, Ss. 212”. "Res Rhetorica" 6 (4). https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/399, s.99-102.
Pawlak-Hejno, Elżbieta. 2018. „Recenzja/Review: Retoryka Wizerunku Medialnego Red. A. Budzyńska-Daca, A. Kampka, K. Molek-Kozakowska, Warszawa 2016, Polskie Towarzystwo Retoryczne”. "Res Rhetorica" 5 (1). https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/264 s. 102-105.
Pawlak-Hejno, Elżbieta, i Anna Bendrat. 2021. „Sprawozdanie/Report: The International Conference Media in America, America in Media (March 25-26, 2021) and the Polish Rhetoric Society International Doctoral Workshop (March 22, 2021), Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland”. "Res Rhetorica" 8 (2):144-46. https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/578, s.144-146.
Pawlak-Hejno, Elżbieta. 2017. „Sprawozdanie Z ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Media W Ameryce. Ameryka W mediach"”. "Res Rhetorica" 4 (2). https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/209, s.83-87.
Konferencja Media in America. America in Media
https://mediainamericaconference.wordpress.com/
Inne:
E. Pawlak-Hejno, Ziemia garbowska w limeryku, w: Ewa Matraszek-Wiśniewska, Limeryki z Garbowa, nie z Afryki, Garbów 2023.