The adressbook

dr Agnieszka Gabryś

dr Agnieszka Gabryś
Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA METODOLOGII NAUK PEDAGOGICZNYCH
Telefon
815376380
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
https://www.researchgate.net/profile/Agnieszka_Gabrys3
https://scholar.google.com/citations?user=ehbmpUEAAAAJ&hl=pl
Konsultacje

Serdecznie zapraszam na konsultacje w semestrze letnim 2023/2024
STACJONARNE:
 środa, godz: 11:15-12:15, pokój 4.13
ZDALNE
: środa, godz: 14:45-15:45 - https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=25382
Zgłoszenia na konsultacje zdalne przyjmowane są mailowo!


 

Adres

Głęboka 43
20-612 Lublin

Działalność naukowa

Zainteresowania naukowe:

      Moje zainteresowania naukowe koncentrują się wokół psychospołecznego funkcjonowania kobiet z niepełnosprawnością ruchową (wrodzoną i nabytą). Interesują mnie również pozytywne aspekty funkcjonowania człowieka oraz wybrane aspekty tanatologii pedagogicznej. Jestem autorką monografii oraz kilkudziesięciu artykułów poświęconych psychospołecznemu funkcjonowaniu kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu i innych.  

NUMER ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8502-7119

Publikacje: 

Gabryś, A. (2023). Macierzyństwo w percepcji bezdzietnych kobiet z długotrwałym uszkodzeniem rdzenia kręgowego. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 48, 9-22. https://doi.org/10.26881/ndps.2023.48.01

Gabryś, A. (2023). Związek między radzeniem sobie w sytuacjach trudnych a akceptacją ograniczeń u kobiet z wrodzoną niepełnosprawnością ruchową. Człowiek- Niepełnosprawność-Społeczeństwo, 60(2), 25-40. https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.1664

Gabryś A. (2023). Poczucie własnej skuteczności a postrzegane pozytywne zmiany w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19 wśród studentów – moderacyjna rola orientacji pozytywnej. Dyskursy Młodych Andragogów, 24, 265-281. https://doi.org/10.34768/dma.vi24.680

Gabryś, A. (2023). Poczucie własnej skuteczności a dobrostan psychiczny u studentów – moderacyjna rola postrzeganych pozytywnych zmian w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 42(1), 141-160. https://doi.org/10.17951/lrp.2023.42.1.141-160

Gabryś, A., Gulip, M. (2023). Psychological well-being in women with insulin resistance and the role of sense of self-dignity. Annals of Psychology/Roczniki Psychologiczne, 16(1), 83-93. https://doi.org/10.18290/rpsych2023.0005

Byra, S., Gabryś, A. (2023). Coping strategies of women with long-term spinal cord injury – the role of beliefs about the world, self-efficacy, and disability. Rehabilitation Counselling Bulletin, 66(2), 136-148. https://doi.org/10.1177/00343552211063649

Gabryś, A. (2022). Pomyślne starzenie się kobiet z uszkodzeniem rdzenia kręgowego, Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 45-46, 20-38.   

Gabryś A. (2022). Nadzieja podstawowa a radzenie sobie u kobiet z niepełnosprawnością ruchową – moderacyjna rola wrodzonej i nabytej niepełnosprawności. Studia z Teorii Wychowania, T. XIII, 3(40), 161-179.

Boczkowska, M. Gabryś A. (2022). Perceived difficulties in connection with the COVID-19 pandemic and resilience among school and academics teachers in Poland.  Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika, 44(2), 101-121.  https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2022.016 

Gabryś, A., Boczkowska, M. (2021). Difficulties perceived by Polish academic teachers in connection with the COVID-19 pandemic – predictive role of resilience. Kultura i Edukacja, 2(132), 115-130.

Gabryś, A. (2020). Social relationship quality among women with spinal cord injury – the role of disability acceptance. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 56(2), 121-131.

Boczkowska, M., Gabryś, A. (2020). Zasoby osobiste a przewlekłe zmęczenie u studentów pedagogiki specjalnej – mediacyjna rola zachowań zdrowotnych. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 38, 64-82.

Gabryś, A., Boczkowska, M. (2020). Znaczenie oceny niepełnosprawności dla siły relacji interpersonalnej kobiet z uszkodzeniem rdzenia kręgowego. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 38, 170-185.

Gabryś, A. (2020). Akceptacja niepełnosprawności u kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu. Lublin: Wyd. UMCS.

Gabryś, A. (2019). Czynniki utrudniające realizację życia seksualnego przez kobiety z niepełnosprawnością ruchową. Szkoła Specjalna, 2, 95-107.

Gabryś, A. (2019). Siła relacji interpersonalnej a strategie radzenia sobie u kobiet z uszkodzeniem rdzenia kręgowego. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 35, 11-23.

Gabryś, A. (2018). Bariery w randkowaniu kobiet z niepełnosprawnością ruchową. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 20, 181-198.

Gabryś, A. (2018).Doświadczenia macierzyństwa kobiet z niepełnosprawnością ruchu. Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, 27(2), 127-141.

Gabryś, A. (2016). Postawy pielęgniarek hospicyjnych wobec śmierci własnej i bliskich osób. Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne, 6(3), 197-203.

Gabryś, A. (2016). Przemoc wobec kobiet z niepełnosprawnością. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 3, 42-59.

Działalność:
Zastępczyni Koordynatora Uczelnianej Rady Młodych Naukowców (RMN)
Członkini Rady Naukowej Instytutu Pedagogiki
Członkini Wydziałowego Zespołu ds. Promocji Umiędzynarodowienia Badań
Członkini Wydziałowego Zespołu ds. Erasmusa i Współpracy Międzynarodowej

Członkostwo w redakcjach czasopism:
Sekretarz Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego 

Członkostwo w gremiach:
Członkini The International Spinal Cord Society 
Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP)

Nagrody i wyróżnienia:
Laureatka 3 edycji programu "Minigranty UMCS" w roku 2023
Dyplom Homo Didacticus za wyróżniającą się pracę dydaktyczną w semestrze zimowym 2022/2023
Nagroda naukowa JM Rektora UMCS za wysokopunktowany artykuł w roku 2022, 2023
Nagroda zespołowa JM Rektora UMCS za osiągnięcia organizacyjne w roku 2022