Typy osobowości a style uczenia i uczenia się

Szkolenie prowadzone  w oparciu o metodę MBTI® (Meyers-Briggs Type Indicator). MBTI® opisując w sposób pozytywny naszą osobowość ma szczególne zastosowanie w edukacji. Zrozumienie własnych preferencji osobowościowych zwiększa świadomość siebie jako nauczyciela i daje potrzebną wiedzę, aby dostosować, gdy zajdzie taka potrzeba, swój styl pracy do różnych potrzeb studentów. Teoria typów psychologicznych pozwala nauczycielom zrozumieć zarówno siebie jak i swoich uczniów w sposób, który prowadzi do skutecznych rozwiązań edukacyjnych.

Ramowy program:

  • cztery pary preferencji wg MBTI® – ich znaczenie w procesie uczenia i uczenia się - poznanie własnych preferowanych stylów nauczania i uczenia się
  • nauczyciele i style uczenia - zidentyfikowanie własnych atutów jako nauczyciela akademickiego
  • studenci i style uczenia się - lepsze zrozumienie swoich studentów i docenianie ich różne stylów uczenia się
  • planowanie procesu dydaktycznego z uwzględnieniem potrzeb różnych studentów
  • tworzenie dedykowanych rozwiązań dydaktycznych zwiększających  zaangażowanie i motywacje studentów do nauki uczniów w naukę

Wymiar godzinowy: 16 godzin