Naukowcy o grach wideo - relacja z CEEGS

Jaka jest przyszłość gier wideo? Jakie są związki nowych technologii z filmem, teatrem, fotografią, literaturą czy historią sztuki? Między innymi na te pytania szukali odpowiedzi uczestnicy tegorocznej konferencji "CEEGS", czyli "Central and Eastern European Game Studies" . Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 20 - 22 października br. i skupiła badaczy, pasjonatów i twórców gier wideo z całej Europy.

Wśród prelegentów pojawili sie czołowi przedstawiciele przemysłów kreatywnych i badań nad grami wideo, m.in. Marcin Blacha - odpowiedzialny za scenariusze wszystkich części odnoszącego globalny sukces Wiedźmina; Aphra Kerr - ekspertka PEGI (europejskiego systemu oceniania gier komputerowych), Graeme Kirkpatrick - autor książek na temat gier „Aesthetic Theory and the Video Game” (2011) i „Computer Games and the Social Imaginary” (2013) oraz Mirosław Filiciak, dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS (Warszawa).

Konferencję zorganizowało Centrum Badań Gier Wideo UMCS we współpracy z Centrum Spotkania Kultur. TV UMCS objęła konferencję patronatem medialnym.

    Polecamy

    Data dodania
    26 października 2016