Technologie cyfrowe w animacji kultury

Technologie cyfrowe w animacji kultury to kierunek dla osób kreatywnych, zainteresowanych grafiką komputerową 2D i 3D, designem, sztuką, tworzeniem multimediów, grami komputerowymi i animacją działań kulturowych.

Media cyfrowe na czele z Internetem i grami komputerowymi stają się nową przestrzenią dla współczesnych działań kulturowych. Dlatego też w Instytucie Kulturoznawstwa UMCS stworzono unikatowy kierunek studiów Technologie cyfrowe w animacji kultury. Studia zapewniają innowacyjne połączenie umiejętności praktycznych związanych z obsługą narzędzi i aplikacji cyfrowych z zaawansowaną wiedzą na temat różnych zjawisk zachodzących w kulturze.

Osoby, które zdecydują się podjąć studia na kierunku Technologie cyfrowe w animacji kultury, nabędą praktyczne umiejętności, takie jak: tworzenie stron internetowych, podstawy programowania, tworzenie grafiki komputerowej, montaż audio-video. Dodatkowo umiejętności te będą poszerzone o zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnej kultury i społeczeństwa informacyjnego.

Jeżeli jesteś osobą twórczą, wiążesz swoją przyszłość z mediami cyfrowymi - nasze studia są właśnie dla Ciebie!

Studiując Technologie cyfrowe w animacji kultury, nabywasz wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę m.in. w:

  • agencjach interaktywnych;
  • nowych ośrodkach animujących praktyki kulturalne z wykorzystaniem technologii  cyfrowych (medialaby, inkubatory przedsiębiorczości, centra kultury);
  • redakcjach portali internetowych i serwisach sieciowych zajmujących się problematyką kulturalną;
  • instytucjach dygitalizujących dziedzictwo kulturowo-historyczne;
  • w charakterze grafika komputerowego;
  • w postaci animatora kultury.

Kadra składa się z wybitnych wykładowców:

  • praktyków:
    • producentów gier komputerowych,
    • profesjonalnych grafików komputerowych,
    • informatyków,
    • specjalistów od gier komputerowych;
  • doświadczonych akademickich teoretyków, autorów wielu publikacji, specjalizujących się m.in. w tematyce współczesnej kultury nowych mediów i cyberkultury.

W programie studiów znajdują się takie przedmioty jak:

  • Grafika komputerowa 2D,
  • Grafika komputerowa 3D,
  • Gry komputerowe w kulturze,
  • Design w kulturze,
  • Podstawy programowania zorientowanego na klienta,
  • Kultura społeczeństwa informacyjnego,
  • Projektowanie stron internetowych,
  • Montaż audio-wideo i edytory obrazu,
  • Technologie mobilne.

Postaw na przyszłość i zainwestuj w siebie – przyjdź do nas na studia!

Fot. Paulina Olszewska

    Aktualności

    Data dodania
    17 kwietnia 2018