Podsumowanie Akademii Biznesu UMCS

Druga edycja Akademii Biznesu UMCS składała się z dwóch weekendów intensywnej pracy, w trakcie której uczestnicy mieli możliwość przejść drogę od dopracowania pomysłu, określenia propozycji wartości dla wybranych segmentów klienta przez zbudowanie modelu biznesowego aż do opracowania strategii marketingowych swoich przedsięwzięć biznesowych.

W warsztatach wzięło udział 16 uczestników, którzy uformowali 8 zespołów intensywnie pracujących nad pomysłami w różnych branżach. Pierwsze dwa dni warsztatów uczestnicy poświęcili na zbudowanie modelu biznesowego przy wykorzystaniu szablonu Business Model Canvas, a także poznali metody Lean Startup i Customer Development służące do weryfikacji pomysłów biznesowych przed ich wdrożeniem na rynek. Powstało 8 modeli biznesowych do których wspólnie z trenerami uczestnicy starali się wdrożyć pierwiastek innowacyjności wykorzystując kilka z 25 modeli biznesowych, które poznali w trakcie wydarzenia.

Nie obyło się również bez prac domowych, które uczestnicy mieli wykonać między warsztatami. Mieli za zadanie m.in. zbudować plan weryfikacji pomysłu i zastanowić się jak mogą sprawdzić zainteresowanie ofertą budując tzw. MVP, czyli minimalnie satysfakcjonujący produkt. Podczas kolejnego weekendu uczestnicy tworzyli lejki marketingowo-sprzedażowe i strategie dotarcia do poszczególnych segmentów odbiorców. Nie zabrakło również zagadnień sprzedażowych i budowania ofert dla potencjalnych klientów. Ostatniego dnia Akademii Biznesu UMCS każdy zespół odbył indywidualną sesję mentoringową z ekspertami Startup Academy - Tomaszem Jabłońskim i Damianem Strzelczykiem. W trakcie konsultacji uczestnicy omawiali swoje projekty w kontekście wdrożenia na rynek, planu weryfikacji pomysłu i określenia hipotez biznesowych. Osoby posiadające własny biznes mogły liczyć na doradztwo w zakresie wprowadzenia usprawnień w obecnej działalności firmy i marketingu.

 Udział w Akademii Biznesu UMCS pozwolił uczestnikom na usystematyzowanie pracy nad własnymi pomysłami. Wykorzystanie szablonu modelu biznesowego umożliwiło zespołom określenie najważniejszych aspektów ich przyszłych projektów m.in. propozycji wartości, która będzie proponowana konkretnym segmentów klientów oraz kanałów dotarcia do nich. Opracowanie strategii testowania oraz weryfikacji rynkowej pomysłów stanowiło dla uczestników szansę na uniknięcie niepowodzenia i wypuszczenia na rynek nowych produktów lub usług, które nie zyskają zainteresowania odbiorców, ponieważ nie odpowiadają na realne ich oczekiwania i potrzeby.

    Aktualności

    Autor
    Magdalena Oziomek
    Data dodania
    22 maja 2018