Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr hab. Katarzyna Klimkowska

dr hab. Katarzyna Klimkowska
Stanowisko
profesor uczelni
Jednostki
KATEDRA TEORII WYCHOWANIA
Funkcje
Kierownik Studiów Doktoranckich
Telefon
81 537 6364
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje

W semestrze zimowym 2023/2024
wtorki: 
godz. 11.30-12.30 - stacjonarne
godz. 12.30-13.30 - on-line (po wcześniejszym umówieniu się mailowym)


Proszę się ze mną kontaktować przez e-mail. Nie sprawdzam wiadomości na kampusie i teams.


 


Informacje na temat wykładu "Życiozaradni"


Kursy do wykładu „Życiozaradni” są utworzone na kampusie. Studenci mają się zapisać na kurs opatrzony właściwą datą. Hasło do wszystkich grup jest takie samo.


Jeśli student nie będzie mógł uczestniczyć w wykładzie ze swoją grupą, może zapisać się na inną grupę. Nie potrzebuje na to oddzielnej zgody.


Jeśli student zapisał się na wykład, w którym nie może uczestniczyć, może zapisać się do innej grupy. Zaliczenia wstawiam na podstawie listy obecności na zajęciach, a nie na podstawie listy osób zapisanych na dany wykład.


Jeśli student ma zaliczenie z tego wykładu z ubiegłych lat, obowiązuje ono również w tym. Jeśli będzie konieczne ponowne wstawienie zaliczenia w usosie, proszę mi o tym przypomnieć, gdy protokół będzie dostępny.


Proszę mnie nie informować mailowo o zmianie grupy, o spóźnieniach itp.


Zaliczenia wpisuję na podstawie listy obecności na wykładach, po zakończeniu realizacji wszystkich wykładów. Ewentualne braki wpisu zaliczenia w USOSie, należy zgłaszać do mnie dopiero w sesji zimowej.


Brak zaliczenia w USOSie oznacza, że nie ma Pani/Pana na liście obecności. Jeśli Państwo byli na wykładzie, w mailu należy podać datę uczestnictwa w wykładzie.


Jeśli Student pisze do mnie maila, w KAŻDYM mailu proszę ZAWSZE podawać swoje dane: imię i nazwisko, rok i kierunek studiów, nr albumu.


W tytule maila należy wpisać „Życiozaradni”. Maile bez podpisu mogą pozostać bez odpowiedzi.


W związku z tym, że w wykładzie „Życiozaradni” uczestniczy ok 4 tys.  studentów, proszę przed napisaniem do mnie maila, zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na moim profilu osobowym, uzyskać informacje od opiekuna roku, w dziekanacie lub od koleżanek i kolegów. Czas oczekiwania na odpowiedź na maile może być długi – nawet powyżej tygodnia. Jeśli odpowiedź na pytanie w mailu jest w opublikowanych przeze mnie informacjach, pozostanie on bez odpowiedzi.


Materiały do wykładu znajdują się w kursie „Życiozaradni 23/24 – materiały do wykładu”. Hasło do tego kursu jest takie samo, jak do grup zajęciowych.


Gdyby mieli Państwo trudność z zalogowaniem się, proszę w tej sprawie kontaktować się ze swoim opiekunem roku lub obsługą kształcenia zdalnego na naszym uniwersytecie.


 


Harmonogram grup wykładowych:


 Życiozaradni 23/24, 04.10, godz. 16.45, W. Pedagogiki i Psychologii


 Życiozaradni 23/24, 05.10, godz. 16.45, W. Pedagogiki i Psychologii


 Życiozaradni 23/24, 06.10, godz. 13.15, W. Filologiczny


 Życiozaradni 23/24, 06.10, godz. 16.45, W. Filologiczny


 Życiozaradni 23/24, 09.10, godz. 18.00, W. Biologii i Biotechnologii


 Życiozaradni 23/24, 10.10, godz. 16.00, W. Politologii i Dziennikarstwa


 Życiozaradni 23/24, 11.10, godz. 18.00, W. Mat. Fiz. i Inf.


 Życiozaradni 23/24, 12.10, godz. 18.00, W. Chemii


 Życiozaradni 23/24, 13.10, godz. 13.30, W. Filozofii i Socjologii


 Życiozaradni 23/24, 13.10, godz. 16.45, W. Filologiczny


 Życiozaradni 23/24, 16.10, godz. 18.00, W. Prawa i Administracji


 Życiozaradni 23/24, 17.10, godz. 17.00, W. Prawa i Administracji


 Życiozaradni 23/24, 18.10, godz. 17.00, W. Prawa i Administracji


 Życiozaradni 23/24, 19.10, godz. 16.45, W. Historii i Archeologii


 Życiozaradni 23/24, 20.10, godz. 13.30, W. Filozofii i Socjologii


 Życiozaradni 23/24, 20.10, godz. 16.45, W. Filologiczny


 Życiozaradni 23/24, 30.10, godz. 17.00, W. Prawa i Administracji


 Życiozaradni 23/24, 07.11, godz. 16.30, W. Mat. Fiz. i Inf.


 Life-copers 23/24. 09.11.2023, 4p.m.-7p.m


 Życiozaradni 23/24, 10.11, godz. 15.00, W. Ekonomiczny


 Życiozaradni 23/24, 10.11, godz. 18.00, W. Artystyczny


 Życiozaradni 23/24, 17.11, godz. 15.00, W. Ekonomiczny


 Życiozaradni 23/24, 17.11, godz. 18.00, W. Politologii i Dziennikarstwa


 Życiozaradni 23/24, 24.11, godz. 15.00, W. Ekonomiczny


 Życiozaradni 23/24, 24.11, godz. 18.00, W. Nauk o Ziemi i Gosp. Przestrz.


 Życiozaradni 23/24, 01.12, godz. 15.00, W. Ekonomiczny


 Życiozaradni 23/24, 01.12, godz. 18.00, W. Nauk o Ziemi i Gosp. Przestrz.


 Życiozaradni 2023/2024 - materiały do wykładu


 


 


 


 


 

Adres

Ul. Głęboka 43, pokój 3.19
20-612 Lublin

O sobie

Jestem pedagogiem, psychoterapeutą w trakcie szkolenia, coachem, szkoleniowcem, psychoprofilaktykiem, doradcą zawodowym, arteterapeutą.

Specjalizuję się w pracy (edukacyjnej, pomocowej) z osobami dorosłymi. Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym i w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach (Solution-Focused Approach).
Pracę badawczo-dydaktyczną łączę z działanością pomocową i szkoleniową. 

 W ramach Punktu Wsparcia i Psychoedukacji SENSUM (którego jestem współtwórczynią) prowadzę wsparcie psychologiczne, interwencję kryzysową, konsultakcje psychoterapeutyczne i coaching. 

Studentów, Doktorantów oraz Pracowników zainteresowanych spotkaniem indywidualnym w ramach SENSUM zapraszam do kontaktu mailowego. W tytule maila proszę wpisać SENSUM.

Kompetencje do pracy coachingowej, psychoedukacyjnej i pomocowej zdobyłam m.in. przez ukończenie i zdobywam:

  • Całościowego Czteroletniego Szkolenia z Psychoterapii Poznawczo - Behawioralnej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej organizowanego przez rekomendowany przez PTTPiB Ośrodek Centrum Terapii Poznawczej i Schematu INTEREGO w Warszawie (w trakcie)
  • Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, szkolenie TSR I i II stopnia, Centrum TSR w Warszawie 
  • Podyplomowych Studiów w zakresie Coachingu, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie 
  • Studium Poradnictwa Psychologicznego i Interwencji Kryzysowej, Instytut Psychologii Zdrowia PTP w Warszawie 
  • Podyplomowego Kwalifikacyjnego Studium Psychoprofilaktyki, Instytut Psychologii UMCS
  • „Akademii trenera, kurs zaawansowany” Uniwersytet Otwarty UwB 
  • Podyplomowych studiów "Arteterapia z elementami terapii pedagogicznej", APS w Warszawie
  • Szkolenia 101 Analiza transakcyjna, AJD w Częstochowie
    Posiadam:
    Certyfikat VCC w zakresie coachingu
    Certyfikat VCC w zakresie doradztwa zawodowego

 W Zespole ds. optymalizacji warunków kształcenia studenta z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi – OPTIMUM UMCS, jestem doradcą ds. optymalizacji warunków kształcenia w zakresie funkcjonowania psychicznego. 
Doradztwo edukacyjne dla pracowników uczelni:
odnośnie do rozwiązań możliwych do wprowadzenia na zajęciach, na wydziale, w kontakcie ze studentem itp., które pomogą w funkcjonowaniu akademickim studentowi z problemami psychicznymi (depresją, zaburzeniami nastroju, chorobą psychiczną itp.).

Kontakt: Spotkanie on-line na wirtualnym kampusie lub bezpośrednie, po wcześniejszym kontakcie mailowym. W tytule maila proszę wpisać OPTIMUM.

Na naszym uniwersytecie prowadzę również szkolenia dla pracowników z następującej problematyki: 
szkolenia dla opiekunów lat i kierunków,
kontakt ze studentem w kryzysie,
kontakt pracowników uczelni ze studentami i rodzicami studentów,
specyfika funkcjonowania studenta jako osoby dorosłej;
wsparcie studenta w sesji w dobie pandemii;
wsparcia studentów obcokrajowców doświadczajacych kryzysu.  

Jestem autorką przewodnika dla kadry dydaktycznej pt. "Kryzys dydaktyczny i co dalej?", przygotowanego w ramach projektu Dostępny UMCS. https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2021/0909/111440-przewodnik-kryzys-dydaktyczny.pdf 


Działalność naukowa

Tematyka badawcza:


zdrowie psychiczne i korzystanie z profesjonalnego wsparcia rozwoju przez dorosłych

pasja w życiu człowieka

rrozwój osobisty i sukces życiowy człowieka dorosłego

równowaga praca - życie pozazawodowe

edukacja akademicka i zawodowa tłumaczy

 

 

Zapraszam do współpracy badawczej Naukowców i Praktyków, zajmujących się problematyką: zdrowia psychicznego dorosłych, równowagi praca - życie pozazawodowe, sukcesu życiowego, rozwoju osobistego. 

Doktoranci 
Wypromowany jeden doktor
Promotor w jednym przewodzie doktorskim
Opiekun naukowy jednego projektu doktorskiego

 

 

Współpraca naukowa

 

Passion Research Group UMCS - członek

Mental Wellbeing Research Group UMCS - założyciel


Współpraca badawcza z dr hab. Konradem Klimkowskim (Katedra Lingwistyki Stosowanej UMCS). Projekty badawcze dotyczą problematyki edukacji akademickiej tłumaczy oraz funkcjonowania zawodowego tłumaczy. Efektem współpracy są publikacje: monografia i artykuły naukowe. Monografia: Katarzyna Klimkowska, Konrad Klimkowski, Kształtowanie kompetencji świadczenia usług tłumaczeniowych z perspektywy przyszłych tłumaczy, Lublin 2015, s. 229. 

 

Nagrody i wyróżnienia
Medal Komisji Edukacji Narodowej (2016)
Medal Brązowy za Długoletnią Służbę – III stopień (2017)

Publikacje

Monografie:
   Dudak A., Klimkowska K. „Sukces jako doświadczenie biograficzne ojców sprawujących opiekę nad dzieckiem, Lublin 2017.
   Klimkowska K., Klimkowski K., „Kształtowanie kompetencji świadczenia usług tłumaczeniowych z perspektywy przyszłych tłumaczy”,  Lublin 2015.
   Klimkowska K., „Orientacja na sukces zawodowy studentów kończących studia translatorskie”, Lublin 2013.
   Klimkowska K., Dudak A., „Studenci pedagogiki o swoich studiach”, Białystok 2012.Klimkowska K., „Funkcjonowanie społeczne młodzieży akademickiej”, Lublin 2010.

Wybrane artykuły i rozdziały w monografiach:
       Klimkowska K., Wybrane zasoby przedsiębiorcze studentów kierunków społecznych, Annales – Sectio J, 2019, vol. 32, No. 4.
         Klimkowska K., Professional activities as a component of female life success in middle adulthood, Szkoła-Zawód-Praca, 2019, 17, s. 297-307.
    Klimkowska K., Trudności w funkcjonowaniu zawodowym młodych dorosłych, Edukacja-Technika-Informatyka, 4(30),2019, s. 254-260.
        Klimkowska K., Doświadczenia pracy młodych pracowników zatrudnionych w oparciu o elastyczne formy zatrudnienia, [w:] Renata Tomaszewska (red.), "Sekrety organizacji. Barwy codzienności", Wyd. UKW, Bydgoszcz, 2019 
       Klimkowska K., Zastosowanie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach we wzmacnianiu stanu Ja-Dorosłego, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, Nr 7, 2018, s. 85-98. 
     Klimkowska K., The Value Of Pedagogical And Psychological Training As Part Of Teacher Education Specialization As Perceived By The Students Of Applied Linguistics, Ljudinoznabczi Studii, Serija Pedagogika, Bypusk 5/37, 2017, s. 48-59.
       Klimkowska K., Hope of Success of The Fathers Suing of The Right of Contact With The Child, Studium Vilnense A (ISSN 1648-7907), vol. 13, 2016, s. 115-118.
      Klimkowska Katarzyna, Wspieranie młodzieży akademickiej  w dojrzewaniu do dorosłości, Kultura i Wartości, Nr 18/ 2016, s. 69-86
       Klimkowska K., Klimkowski Konrad, Kształtowanie profesjonalizmu tłumacza na studiach translatorskich z perspektywy studentów, Roczniki Humanistyczne, 2016, tom 64, zeszyt 6, s. 117-145. 
       Klimkowska K., Transition to the translation market as a challenge for translators-to-be, Academic Journal of Modern Philology, 2016, tom 5, s. 47-57,
     Klimkowska Katarzyna, Korczyński Mariusz (2015), Sukces zawodowy emigrantów polskich w Wielkiej Brytanii a ich aktywność edukacyjna, Journal of Modern Science 4/27, ss. 437-461. (DOI 10.13166/JoMS.issn.1734-2031 ISSN 1734-203) 
     Klimkowska K., Attractiveness to the labor market and competitiveness on the educational market of selected courses in social sciences in Poland as evaluated, [w:] K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Education of tomorrow. Education, and other forms of activity of adults, Sosnowiec 2015, s. 79-97.
     Klimkowska K., Entrepreneurial potential of the students of applied linguistics programme, majoring in translation, Academic Journal of Modern Philology, Vol. 3 (2014), s. 18-26 
     Klimkowska Katarzyna, Cognitive Proactivity of Translators-to-be, Language and Literary Studies of Warsaw, Vol. 4 (2014), s. 223-237. 
      Klimkowska K., Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego, [w:] K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.) Edukacja jutra od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2014, s. 203-211. 
     Klimkowska K., Education studies as evaluated by university students and university candidates, [w:] A. Dudak, A. Kanios, O. Karpenko (red.) Challenges of contemporary education – theoretical and empirical contexts, Drohobych 2014, s. 159-170