Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia

Na Wydziale Artystycznym UMCS funkcjonuje Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia, uwzględniający specyfikę Wydziału prowadzącego działalność artystyczną, naukową oraz promocyjną w zakresie sztuk plastycznych i muzycznych. Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia na Wydziale należy do struktury uniwersyteckiego systemu zapewnienia jakości kształcenia i podporządkowuje się jego wymogom oraz procedurom. Strukturę Wydziałowego systemu zapewnienia jakości kształcenia tworzą:

1) Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia

  • opracowuje i przedstawia Kolegium dziekańskiemu i Dziekanowi wnioski i projekty dotyczące zapewnienia jakości kształcenia oraz procedur określających sposoby ich realizowania,
  • wdraża opracowane procedury,
  • inicjuje okresowe spotkania władz wydziału ze studentami oraz zebrania pracowników,
  • opiniuje programy studiów oraz zmiany w tych programach przygotowane przez Zespoły programowe,
  • analizuje wyniki oceny jakości kształcenia, w tym sporządzone przez zewnętrzne instytucje akredytujące,
  • podejmuje działania naprawcze w przypadku stwierdzenia uchybień i zaniedbań. 

2) Zespół programowy kierunku studiów

  • przygotowuje program kształcenia dla kierunku,
  • w trakcie realizacji programu studiów zespół przedstawia Kolegium dziekańskiemu lub Dziekanowi wnioski w zakresie doskonalenia i zmian programu. 

3) Koordynator przedmiotu

  • opracowuje efekty uczenia się dla przedmiotu oraz sylabus ogólny,
  • mieszcza sylabus ogólny w katalogu sylabusów.

4) Nauczyciel akademicki

  • ma obowiązek realizować efekty uczenia się prowadzonych przedmiotów zatwierdzone w programie kierunku studiów, mając prawo do autorskiego określania tematów zajęć oraz metod ich realizacji,
  • publikować w każdym semestrze sylabusy szczegółowe prowadzonych przedmiotów w katalogu sylabusów,
  • ustalać warunki zaliczeń i egzaminów prowadzonych przedmiotów w sposób pozwalający na weryfikację wszystkich zakładanych efektów uczenia się,
  • informować studentów o szczegółowych warunkach zaliczeń na pierwszych zajęciach w semestrze. 

5) Student

  • uczestniczy czynnie w procedurach związanych z jakością kształcenia czy też działaniach naprawczych,
  • ma prawo do inicjatyw i propozycji zmian w programach studiów i organizacji kształcenia.